کد خبر 248042
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲

بازارهای مالی جهان سقوط کردند؛

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در صدر اخبار روسیه قرار گرفت/ واکنش فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در صدر اخبار روسیه قرار گرفت/ واکنش فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل

شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک از جمهوری اسلامی ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات این رژیم از جمله در حمله به کنسولگری سفارت کشورمان، در صدر اخبار رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، خبرگزاری تاس در این باره طی گزارشی اعلام کرد که در پاسخ به جنایات اسرائیل، نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

این رسانه روس نوشت:‌ بنا بر گزارش برخی منابع، حمله ایران به اسرائیل شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد است که عمدتاً از ایران پرتاب می‌شود.

بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنایت اسرائیل شامل «حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق» است که منجر به «شهادت پرسنل نظامی ایران» شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت: مقامات آمریکایی معتقدند ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از ایران، عراق، سوریه، جنوب لبنان و یمن به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد.

در بخش دیگر این گزارش آمده است:‌ مقام‌های آمریکایی انتظار دارند حمله ایران، گسترده باشد، اما بر تأسیسات نظامی و دولتی متمرکز خواهد بود، نه مناطق غیرنظامی.

همچنین خبرگزاری ریانووستی نیز در گزارشی نوشت:‌ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی عبور از حریم هوایی عراق را آغاز کرده اند و در آینده نزدیک حمله موشکی آغاز خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: پهپادهای ایرانی شروع به عبور از حریم هوایی عراق کرده و در حال نزدیک شدن به سوریه و اردن هستند. حمله موشکی به زودی آغاز خواهد شد.

واکنش فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران

ساعاتی پس از شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه فرانسه در حمایت از تل آویو، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

برپایه این گزارش، استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می‌کند.

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی‌سابقه‌ای، گام جدیدی در جهت اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فرانسه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می‌کند و همبستگی خود با اسرائیل را بار دیگر مورد تاکید قرار می‌دهد.

ساعتی پیش نیز ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازارهای مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده و ارزهای اصلی بازار سقوط شدیدی را تجربه کردند.

کوینتگ در این خصوص اعلام کرد بازارهای مالی خرید و فروش رمزارزها پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی دچار نوسان شدید شده است.

رمزارز بیت کوین (BTC) لحظاتی بعد از آغاز پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، کاهش شدید بیش از ۸.۴ درصدی را تجربه کرد.

قیمت این ارز دیجیتال از حدود ۶۷۰۰۰ دلار به ۶۱۶۲۵ دلار کاهش یافت که منجر به از دست دادن قابل توجه سرمایه بازار در عرض چند دقیقه شد.

گزارش‌ها از بازارهای مالی جهان حاکی از سقوط شدید رمزارزهای دیگر خبر می‌دهند. طبق داده‌های منتشر شده توسط بازارهای رمزارزهای دیجیتال، ارزش بازار جهانی کریپتو نیز ۸.۱۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران مالی می‌گویند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باعث ایجاد عدم اطمینان و ریسک گریزی در بین سرمایه گذاران شده که منجر به افزایش فروش در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha