کد خبر 248021
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰

حیدری به «حیات» خبر داد:

تشکیل سازمانی قوی برای نظارت بر دستگاه قضایی ضروری است/ نباید تداخل اطلاعاتی و موازی کاری شود

تشکیل سازمانی قوی برای نظارت بر دستگاه قضایی ضروری است/ نباید تداخل اطلاعاتی و موازی کاری شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تشکیل یک سازمان قوی اطلاعاتی و حفاظتی برای نظارت بر دستگاه قضایی ضروری است، به همین دلیل این هفته شور دوم بررسی این طرح در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

شهریار حیدری، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، گفت: تشکیل سازمان اطلاعات و حفاظت قوه قضائیه مدت‌هاست در دستور کار کمیسیون امنیت ملی بوده و برای طرح در صحن مجلس نهایی شده بود که برای شور دوم، به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد.

وی ادامه داد: این طرح هفته گذشته در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت ولی به‌دلیل نرسیدن به حد نصاب،  نظر نهایی در رابطه با این طرح اتخاذ نشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این طرح، عدم تداخل اطلاعاتی با نهادهای اطلاعاتی مثل وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است، از سوی دیگر نباید موازی کاری انجام شود؛ به همین دلیل مجددا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگشت داده شد.

وی تصریح کرد: تشکیل یک سازمان قوی اطلاعاتی و حفاظتی برای نظارت بر دستگاه قضایی جزو ضرورت‌هاست؛ از سوی دیگر، برای تقویت و چارت سازمانی مرکز حفاظت قوه قضائیه لازم است که این سازمان تشکیل شود. البته باید تاکید کنیم که این سازمان نافی وظایف وزارت اطلاعات و دستگاه‌های دیگر نیست.

حیدری در پایان گفت: جلوگیری از تداخل و موازی کاری تنها دغدغه موجود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارحی بوده که این هفته پس از رفع ایرادات جزیی و اصلاح آنها، مجددا به صحن علنی مجلس و پس از تصویب در صحن، سپس به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha