کد خبر 247928
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶

«حیات» گزارش می دهد؛

برگشت طهماسب به تلویزیون و بازی بُرد-بُرد

برگشت طهماسب به تلویزیون و بازی بُرد-بُرد

مجموعه 30 قسمتی «مهمانی» حسن خدادادی و ایرج طهماسب، با ترسیم فضایی مفرح و در عین حال نوستالژی توانسته است ترکیبی از قسمتهای جدید و قدیم را داشته باشد تا بتواند از مخاطبش دلربایی کند و نتیجه بازی را برد-برد به پایان برساند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ رونقی که در سالها از مجلسی رخت می بندد، برای بازیابی خود نیاز به گذر زمان و اثباتی دوباره دارد؛ صدالبته در ادامه باید تلاش خود را تا دوبرابر افزایش دهد که بتواند مسیر را طی کند.سال گذشته خبری منتشر شد که بیش از کودکان، دهه شصتی ها را خوشحال کرد و آن هم بازگشت ایرج طهماسب با عروسکهای نوستالژیکش به تلویزیون بود. 

هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، بهادر مالکی، محمد شعبانپور، امیر ادیب و نازنین شعبانی صداپیشگانی بودند که هر کدام به هنرنمایی پرداختند و با شخصیتهای دی‌بی، آقای همساده، پشه، کته، قیمه، شاباش، جیگر و... بار دیگر خنده که نه؛ قهقه را به بیننده هدیه دادند.

البته در این میان ایرج طهماسب بعد از سالها درخشش در تلویزیون و برنامه سازی برای کودکان؛ به خط قرمزهای صداوسیما بعنوان رسانه ای عمومی تر به نسبت فضای مجازی و نمایش خانگی اشراف بیشتری داشته و با آگاهی و علم به این موضوع، نورور و رمضان 1403 را برای بیننده هایش رنگی کرد.

در حقیقت این بزرگترین خطری بود که می توانست «مهمانی» را به کام همه تلخ کند که مانند همیشه با هوشمندی عوامل، توانست از آن عبور کند. در واقع ممیزی شبکه نسیم نیز توانست ارتباط بیننده با «پشه» و «بچه» را حفظ کند.

حسن خدادای تهیه کننده این سریال نیز در مصاحبه ای اشاره کرده که: با برخی مدیران سازمان صحبت کرده بودیم و خروجی کار این شد که یک حرف نهی از طریق برخی شخصیت‌ها وجود داشته باشد و مجری به آن اشاره کند. در واقع تصمیم گرفته شد که تکه کلام‌ها باشد تا برخی نکات به شکل نهی آموزش داده شود. اما نکته مهم درباره این برنامه در نظر گرفتن مخاطب تلویزیون است.

وی همچنین درباره معرفی دوباره برخی از شخصیتها گفته بود که به دلیل اینکه برخی از مخاطبان تلویزیون به شبکه خانگی و شخصیتها اشراف نداشته اند، دوباره شخصیتها معرفی شدند. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که جای خالی حمید جبلی با «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» به شدت حس می شد و حتی وجود صداپیشه ای مانند هوتن شکیبا که چهار شخصیت را با هنرنمایی هایش و با ریزترین جزئیات ایفا می کند نیز نتوانسته بود آن را پوشش دهد.

گفتنی است که آخرین حضور حمید جبلی مربوط به سال 97 است که در تلویزیون و با مجموعه «کلاه قرمزی» روی آنتن رفت و پس از آن در مجموعه های بعدی حضور ایشان کمرنگ شد و با عوض شدن نام سریال به نام «مهمونی» شائبه اختلاف میان «کلاه قرمزی» و «آقای مرجی» را تقویت کرد.

روی هم رفته مجموعه 30 قسمتی «مهمانی» حسن خدادادی و ایرج طهماسب، با ترسیم فضایی مفرح و در عین حال نوستالژی توانسته است ترکیبی از قسمتهای جدید و قدیم را داشته باشد تا بتواند از مخاطبش دلربایی کند و بیننده را برای مانند گذشته از تلویزیون راضی کند و نتیجه بازی را برد-برد به پایان برساند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha