کد خبر 247893
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

سال ۱۴۰۲؛

کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی در هرمزگان

کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی فلزی و غیرفلزی جدید سال گذشته در نقاط مختلف این استان کشف شد که این میزان نسبت به سال قبل آن، ۳۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اعلام این به رسانه‌ها افزود: استان هرمزگان با شناسایی ۲۰ نوع ماده معدنی، از تنوع زمین شناسی و معدنی بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با ورود این ذخایر کشف شده به چرخه تولید و بهره‌برداری از این معادن، ضمن ایجاد اشتغال منجر به توسعه و جهش تولید در سال‌جاری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه معادن استان وجود دارد که همواره زمینه جذابی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و همچنین با توسعه فعالیت‌های معدنی در مناطق محروم استان می‌توان اقتصاد مردم این مناطق را تقویت و به دنبال آن مهاجرت مردم این مناطق به شهرها و دیگر نقاط استان را که به منظور کسب درآمد و اشتغال انجام می‌شود، کاهش داد.

استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده ای دارد.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha