کد خبر 247844
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

با بررسی ۳۰ فاکتور؛

«عباسعلی فیض» شهید شاخص استان سمنان شد

«عباسعلی فیض» شهید شاخص استان سمنان شد

با بررسی ۳۰ فاکتور و شاخصه از جمله کار جهادی، تاثیرگذاری و ... شهید عباسعلی فیض به عنوان شهید شاخص امسال استان سمنان اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آئین انتخاب شهید شاخص استان سمنان در سال ۱۴۰۳ با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منزل شهید فیض در شهرستان سرخه برگزار شد.

شهید فیض از شهدای شاخص شهرستان سرخه است که امسال به عنوان شهید شاخص استان سمنان نیز معرفی شده است طرحی که به صورت نمادین می کوشد تا الگوسازی از شهدا را تبیین و ترویج دهد. شهدایی که اسوه‌های ایثار گری، استقامت و ولایت مداری بودند.

شهید عباسعلی فیض شهید ۳۳ ساله عملیات بدر است که پیکر ایشان بعد از ۱۱ سال به کشور بازگشت و در گلزار شهدای سرخه طی مراسمی با شکوه با حضور مردم متدین سرخه، به خاک سپرده شد. گفتنی است برادر شهید فیض نیز درست در همان روزی که این شهید بزرگوار شهد نوشین شهادت نوش می‌کند، به شهادت می‌رسد.

شهیدان محمد تقی و عباسعلی فیض هر دو در یک روز و در فاصله دو ساعت از همدیگر از عملیات بدر به شهادت می رسند.

مشاور امور شهدا و ایثارگران استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این انتخاب، گفت: شهید شاخص استان بر مبنای ۳۰ فاکتور شامل تأثیر گذاری، شهادت، ایثارگری و … انتخاب و به صورت نمادین می کوشد تا این شهدای عزیز را الگویی برای جامعه معرفی کند.

امین داوودی با بیان اینکه شهید عباسعلی فیض از شهدای عملیات بدر در شهرستان سرخه حائز بیشترین میزان تطابق با الگو های انتخاب شهید شاخص سال بود، تاکید کرد: شهید فیض در سال ۱۴۰۳ به عنوان شهید شاخص استان سمنان معرفی و ویژگی‌های بارز ایشان تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این معرفی بیشتر جنبه تبیینی و نمادین و قدردانی از شهدا و ایثارگران استان سمنان دارد، ابراز کرد: ترویج سیره شهدا و الگو برداری از آنها برای جوانان مهمترین محور این طرح است.

مشاور امور شهدا و ایثارگران استاندار سمنان با بیان اینکه ویژگی‌های شهدا برای نسل جوان تبیین شود، ابراز کرد: شهید فیض از شهدای شاخص استان در زمینه ایثارگری است که کار جهادی را به معنای واقعی خود به منصه بروز و ظهور رسانده است.

گفتنی است در آخرین روز ماه رمضان طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مراسم معرفی شهید فیض به عنوان شهید شاخص استان سمنان برگزار و از تمثال این شهید نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha