کد خبر 247837
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

کشف سیگار و مواد پتروشیمی قاچاق در شرق و جنوب تهران

کشف سیگار و مواد پتروشیمی قاچاق در شرق و جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۶ میلیون نخ سیگار قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالای غیرمجاز کشف شده را بیش از ۱۲۰میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ روز شنبه در این خصوص افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که مقادیری دخانیات قاچاق در انباری در شرق تهران دپو و نگهداری می شود.

وی ادامه داد: محل کشف کالای قاچاق یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که مقادیر انبوهی دخانیات در آن دپو شده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود.

به گفته افشاری، کالاها شامل ۳۱۲هزار و ۵۰۰ پاکت معادل ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار نخ سیگار خارجی ساخت امارات بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی همچنین از کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ افشاری در این باره ادامه داد: محل دپوی مواد شیمیایی یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده بود.

به گفته وی، قاچاقچیان به شیوه و شگرد متقلبانه مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به صورت غیررسمی خریداری و در انبارها و سوله های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط و یا گاها بسته بندی شرکتی مواد را تعویض و محصول به دست آمده را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می کردند.

وی افزود: کالاها شامل ۵۹ تن مواد پتروشیمی (گرانول) بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha