کد خبر 247836
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

قیمت گوشت قرمز اعلام شد/ دام‌ها روی دست دامداران ماند

قیمت گوشت قرمز اعلام شد/ دام‌ها روی دست دامداران ماند

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه دام‌ها روی دست دامداران مانده است، آخرین قیمت گوشت قرمز در بازار را اعلام کرد.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات با اشاره به کاهش قیمت گوشت قرمز در ایام تعطیلات عید نوروز گفت: افزایش واردات گوشت گرم و افزایش عرضه به بازار و کاهش تقاضا موجب اشباع شدن بازار گوشت قرمز شد. 

افزایش تقاضای گوشت قرمز وارداتی 

به گفته رئیس شورای تامین دام کشور، تفاوت قیمت گوشت وارداتی و گوشت قرمز داخلی موجب شد مردم بیشتر به گوشت قرمز وارداتی تمایل داشته باشند.

پوریان ادامه داد: به دلیل افزایش خرید گوشت قرمز وارداتی، جمعیت دامی کشور از پاییز به این سمت دست نخورده مانده و این موضوع سبب شده دامداران به دلیل گرم شدن هوا  و به دلیل شرایط سخت نگهداری، دام های خود را به صورت گله ای عرضه کنند. بنابراین شاهد کاهش قیمت دام و به تبع گوشت قرمز داخلی در بازار بودیم. 

گوشت قرمز گران نمی شود

رئیس شورای تامین دام کشور در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا قیمت گوشت قرمز به سمت گرانی پیش می رود؟ گفت: ازآنجا که ارز واردات گوشت قرمز ۲۸۵۰۰ تومانی است و قرار است تخصیص این ارز ادامه داشته باشد، بنابراین احتمالا شاهد تغییر قیمت گوشت قرمز وارداتی نخواهیم بود. 

پوریان افزود: گوشت قرمز وارداتی به صورت مستمر در حال ورود به کشور است و در بازار به وفور یافت می شود و از این جهت، هیچ نگرانی ای نیست؛ اما چیزی که نگران کننده است افزایش جمعیت دام داخلی و نبود تقاضا برای آن است. به عبارت دیگر، دام ها بدون مشتری مانده و دولت می بایست این دام ها را از دامدار بخرد و صادرات را آزاد کند.

۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان قیمت هر کیلو گوشت قرمز داخلی در بازار 

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه تقریبا ۴۵ روز زمان می برد تا گوشت های قرمز وارداتی موجود در بازار جذب بازار شود، گفت: در فصل بهار و تابستان معمولا مصرف گوشت قرمز کاهش می یابد و گوشت در بازار به وفور هست.

پوریان ادامه داد: از طرفی نهاده های دامی فراوان است و مشکلی از این بابت نیست. 

وی در مورد قیمت گوشت قرمز داخلی در بازار گفت: قیمت واحدی برای گوشت قرمز داخلی در بازار وجود ندارد ولی مشاهدات از استان های مختلف نشان می دهد میانگین قیمت گوشت قرمز داخلی در سراسر کشور کیلویی ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است. 

قیمت بسته های گوشت قرمز وارداتی

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: تقاضا برای دام داخلی کم و عرضه زیاد است. 

پوریان با بیان اینکه معمولا وزن قطعات گوشت قرمز بین دو کیلوگرم تا دو و نیم کیلوگرم است، گفت: قیمت ران گوسفندی ۲۸۵ هزار تومان، قیمت دست ۲۷۵ هزار تومان، قیمت گردن ۲۶۰ هزار تومان، قیمت راسته ۲۰۴ هزار تومان، قیمت قلوه گاه گوسفندی ۲۵۰ هزار تومان و قلوه گاه گوساله ۲۱۵ هزار تومان است. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha