کد خبر 247491
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

دربندی در گفتگو با «حیات»:

شهید صیاد شیرازی ارادت ویژه‌ای به فرزندان شهدا داشت/ پس از جنگ جبهه فرهنگی را لحظه‌ای رها نکرد

شهید صیاد شیرازی ارادت ویژه‌ای به فرزندان شهدا داشت/ پس از جنگ جبهه فرهنگی را لحظه‌ای رها نکرد

عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی ارادت خاصی به شهدا و خانواده های آنان داشت و معتقد بود در برخی از ماموریتها باید فرزندان شهدا بعنوان برکت سفر همراه ما باشند.

امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی گفت: ایشان بسیار انسان معنوی و ولایتمداری بود و همیشه تلاش می‌کرد این مساله را میان مردم ترویج کند. به ویژه ارادت خاصی به شهدا و خانواده های آنان داشت. در برخی از ماموریت‌هایی که می رفتیم سفارش می کردند که فرزندان پسر خانواده های شهدا نیز حتما حضور داشته باشند.

شهید صیاد اعتقاد داشت فرزندان شهدا به‌عنوان برکت سفر همراه ما باشند

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی  اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل بودند. برای یک ماموریت میدانی به همراهی اساتید و فرماندهان می‌رفتیم تا توضیح دهند که در آن زمین چه عملیات‌ها و اتفاقاتی رخ داده است. در واقع اعتقاد داشت که فرزندان شهدا بعنوان برکت سفر همراه ما باشند. همیشه تاکید داشت که خودش شخصا از این عزیزان دعوت کند چراکه برای ایشان احترام زیادی قائل بود.

عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: در یکی از این سفرها که برای روایتگری از منطقه جنگی رفته بودیم؛ فرزند شهید نیاکی نیز همراه ما بودند. پس از آنکه نماز را خواندیم؛ فرزند شهید نیاکی از ایشان پرسید باتوجه به اینکه سالهاست که جنگ تمام شده است چرا با زحمات فراوان نزدیک به هزار دانشجو را راهی این سفر کردید؛ ایشان فرمودند من بی قرار شهادت هستم و این بی قراری شهادت ایشان بود که باعث شد او در نهایت توسط منافقان به شهادت برسد.

بعد از جنگ ایشان جبهه فرهنگی را لحظه‌ای رها نکرد

وی افزود: ایشان پس از جنگ هیئت معارف جنگ را تشکیل داد چراکه اعتقاد داشت جنگ پر از معارف و عرفان بود و معارف و حوادث دفاع مقدس به منزله تاریخ کشورمان باید ثبت و ضبط شود. شهید صیاد نبوغ نظامی زیادی داشت؛ فرماندهان را جمع میکرد و از آنها مصاحبه می‌کرد. در این راه بسیار همت و وقت میگذاشت و زمان آخر هفته هایش را برای این کار اختصاص داده بود؛ چراکه معتقد بود تاریخ جنگ باید جمع آوری شود و برایش فرقی نمیکرد که شهید سپاه و ارتش باشد.

امیر دربندی در پایان گفت: در واقع بعد از جنگ ایشان جبهه فرهنگی را لحظه‌ای رها نکرد و علاقه زیادی به جوانان داشت تا معارف را میان آنان نشر دهد. فرماندهی، بصیرت، آگاهی، دشمن شناسی ایشان و روحیه ولایتمداری شهید صیاد مثال زدنی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha