کد خبر 247490
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

پنج مرکز متخلف زیر مجموعه بهزیستی فارس تعطیل شدند

پنج مرکز متخلف زیر مجموعه بهزیستی فارس تعطیل شدند

سخنگوی اداره کل بهزیستی فارس گفت: در یک سال گذشته با تشکیل ۲۹ کمیسیون نظارت در بهزیستی و برابر ضوابط قانونی ۵۳ مرکز بهزیستی در فارس اخطار اول و ۲۰ مرکز اخطار دوم دریافت کردند و پنج مرکز تحت نظارت بهزیستی در این استان تعطیل دائم شدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عبدالرحمن سلیم حقیقی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بااشاره به تشدید نظارت ها بر مراکز دارای مجوز فعالیت از بهزیستی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳، گفت: ۲۵ مورد بازدید با حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی فارس در این ایام انجام شد و ۲۹ کمیسیون نظارت و ۳۲ کمیسیون ماده ۲۶ در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد.

سلیم حقیقی افزود: ۷۸۴ مرکز و ۳۷۴ موسسه تحت نظارت بهزیستی فارس هستند و در سال گذشته ۲۷۰ مجوز فعالیت برای مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس صادر شد.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدیدهای عادی که در طول سال توسط کارشناسان حوزه‌های تخصصی و تیم نظارتی ستاد استان از مراکز انجام می‌شود برنامه‌های نظارتی ویژه نیز در بهزیستی فارس اجرا می شود.

سخنگوی اداره کل بهزیستی فارس بیان کرد: نظارت ها از سطح کارشناسان و روسای بهزیستی شهرستان ها تا سطح کارشناسان ستادی حوزه های تخصصی، دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و حراست و در بالاترین سطح انجام می‌شود.

سلیم حقیقی ادامه داد: برابر دستورالعمل‌های ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور پس از انجام نظارت و بازدید در صورت وجود تخلف تذکر به مرکز یا موسسه ابلاغ و در صورت عدم رفع نقص، اخطار اول در سطح کمیسیون نظارت استان همراه با بازدید معاونت تخصصی انجام می‌شود و پس از مهلت پانزده روزه در صورت رفع نشدن نقص، اخطار دوم صادر و در نهایت اقدام به تعطیلی مرکز و ابطال مجوز فعالیت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت مراکز و عدم اغماض بهزیستی در برخورد با تخلفات در مراکز نگهداری تحت نظارت اظهار کرد: مددجویان بهزیستی خط قرمز ما هستند و ما به حکم شرع، قانون و وظیفه موظف هستیم از افراد دارای معلولیت و جامعه هدف خود حمایت کنیم.

وی همچنین افزود: انتظار است رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان و کارشناسان مرتبط در بررسی رأی‌های صادر شده از سوی دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶ و نظارت بر مراکز بهزیستی و عدم اغماض در برخورد با تخلفات در مراکز نگهداری و مهلت‌های قانونی تعیین شده دقت نمایند و مطابق با قانون موارد خواسته شده را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha