کد خبر 247460
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

با اعلام وزیر ارتباطات؛

امکان خرید دارو از سکوهای اینترنتی به زودی فراهم می‌شود

امکان خرید دارو از سکوهای اینترنتی به زودی فراهم می‌شود

وزیر ارتباطات اعلام کرد: آئین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی نهایی شد و به زودی اجرای آزمایشی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات،  فروش اینترنتی دارو چند سالی است که در کنار سایر ارائه خدمات و محصولات در برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به چشم می‌خورد. اما حساسیت مصرف دارو و اهمیت سلامت افراد، باعث شده تا توجه بیشتری به این مقوله شود و از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد.

درباره فروش یا عدم  فروش اینترنتی دارو مدت‌ها است اختلاف نظرهایی وجود دارد و پیشنهادات و راهکارهایی از این جهت ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز اخیرا مخالفت خود را با «آئین‌نامه‌ ارائه‌ خدمات غیرحضوری نسخ الکترونیک در داروخانه» که پیش‌نویس آن در نیمه اسفندماه ۱۴۰۲ منتشر شده بود و داروخانه‌ها را از اتصال مستقیم به پلتفرم‌ها منع می‌کرد، اعلام کرده بود.

این در حالی است که چند ساعت پیش وزیر ارتباطات، با انتشار متنی درصفحه خود در یکی از شبک‌های اجتماعی از نهایی شدن «آئین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی» خبر داد.

زارع‌پور نوشت: امروز با همدلی و همراهی همکارانم در وزارت بهداشت، «آئین‌نامه‌ حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی» نهایی شد. با اجرای این طرح،‌ هموطنان در صورت تمایل می‌توانند داروهای مندرج در نسخه الکترونیکی خود را از داروخانه‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق سکوهای مجاز تهیه کنند. به زودی اجرای آزمایشی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha