کد خبر 247371
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲

ده‌ها سازمان خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد جنایات علیه زنان فلسطینی هستند

ده‌ها سازمان خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد جنایات علیه زنان فلسطینی هستند

چندین نهاد حقوق بشری، احزاب و شخصیت‌ها با امضای طوماری خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی از جمله خشونت جنسی علیه زنان غزه شدند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ده‌ها سازمان حقوق بشری، احزاب سیاسی، سازمان‌های جامعه مدنی و شخصیت‌های عمومی در همبستگی با مردم فلسطین، مخالفت خود را با افزایش خشونت جنسی علیه زنان در نوار غزه و کرانه باختری اعلام کرده و حوادث بیمارستان الشفاء را محکوم کردند.

این نهادها با راه‌اندازی طومار الکترونیکی خواهان مداخله بین‌المللی برای انجام تحقیقات درباره نقض‌های جنسی و حمایت از زنان و غیرنظامیان فلسطین شدند.

آنها در این طومار اعلام کردند شواهد وحشتناکی در مورد تجاوزات جنسی نیروهای اشغالگر اسرائیلی به زنان در مجتمع پزشکی الشفا در غزه وجود دارد. به گفته شاهدان، زنان اطراف مجتمع محاصره شده و تعدادی از آنها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و برخی از آنها به شهادت رسیدند.

در همین رابطه، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۵۰۰ زن فلسطینی در مجتمع الشفاء شهید، زخمی و مفقود شده‌اند.

امضا کنندگان این طومار اعلام کردند این جنایت در ادامه حوادث هفتم اکتبر صورت گرفت و ۲۰۰ زن در غزه، ۱۴۷ زن و ۲۴۵ کودک در کرانه باختری به صورت خودسرانه و در شرایط بد بازداشت شدند. در وضعیت وحشتناکی از جسم برهنه آنها عکس گرفته شده و منتشر شد. همچنین تصاویری از سربازان صهیونیستی منتشر شد که در حال سرگرمی با لباس این زنان هستند.

آنها در این طومار بر درد و رنج زنان از زمان شروع جنگ از جمله نبود لوازم بهداشتی و دارایی مورد نیاز، زایمان زودرس، سزارین‌های بدون بیهوشی و داروهای ضد درد اشاره کرده و اعلام کردند با این وجود نمایندگان حقوق بشر به دلیل نادیده گرفتن درخواست آنها از سوی رژیم صهیونیستی هنوز موفق به بازدید از غزه نشده‌اند.

امضا کنندگان خواهان اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه، اجازه ورود ناظران بین‌المللی به این منطقه، تامین امنیت بیمارستان‌ها و انجام تحقیقات بین‌المللی برای مجازات مسوولان جنایات علیه زنان غزه شدند.

آنها بر همبستگی کامل خود با زنان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی تأکید کردند و خواهان تداوم همه اشکال همبستگی اعم از سیاسی، انسانی یا بشردوستانه در سطح جهان شدند تا برای برقراری آتش‌بس فوری و  تشکیل کشور مستقل اعمال فشار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha