کد خبر 247335
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تشدید محدودیت‌ها برای استفاده از مهمات جنگی و تسهیل مقررات استفاده از سلاح شکاری در قانون جدید + فیلم

تشدید محدودیت‌ها برای استفاده از مهمات جنگی و تسهیل مقررات استفاده از سلاح شکاری در قانون جدید + فیلم

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با سلاح‌های جنگی که شامل همه ابزار آلات و مواد منفجره جنگی می‌شود، محدودیت‌های گذشته کماکان وجود دارند و در قانون جدید این محدودیت‌ها تشدید هم شده‌اند.

یعقوب رضازاده، دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات و در رابطه با موضوع تصویب کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات گفت: یکی از طرح‌هایی که امروز در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان با رای بالایی به تصویب رسید کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات بود که هم شامل سلاح‌های جنگی و هم شامل سلاح‌های شکاری می‌شود.

وی افزود: کشورهای یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان است. اما ما برای بالابردن ضریب امنیتی مردم در شهرها و جاده‌های کشور لازم دیدم که این قانون را به تصویب برسانیم که به حمدالله به تصویب رسید. به نظر می‌رسد که با اجرای این قانون توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شاهد جمع‌آوری سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز موجود در کشور و مبارزه مناسبی با بحث قاچاق سلاح در کشور باشیم.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با جزئیات این قانون و تغیرات آن نسبت به قوانین قبل گفت: در رابطه با سلاح‌های جنگی که شامل همه ابزارآلات و مواد منفجره جنگی می‌شود محدودیت های گذشته کماکان وجود دارند و در قانون جدید این محدودیت‌ها تشدید هم شده‌اند.

رضازاده همچنین گفت: اما در مورد سلاح‌های شکاری طبعا تمهیدات و تسهیلاتی در قانون جدید پیش‌بینی شده که استفاده از این سلاح‌ها را به گونه بهتری برای مردم تسهیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha