کد خبر 247321
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تلاش مجلس در طرح ساماندهی اجاره بهای املاک برای جلوگیری از تضییع حق موجران و مستاجران + فیلم

تلاش مجلس در طرح ساماندهی اجاره بهای املاک برای جلوگیری از تضییع حق موجران و مستاجران + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی به کمیسیون بازگشت که مورد بررسی‌های بیشتری قرار گیرد تا حقی از مستاجران و موجران ضایع نشود؛ از این رو هنوز اصلاحات و تصمیمات اصلی درباره این طرح گرفته نشده.

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات و دررابطه با موضوع طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی گفت: در ارتباط یا بحث اجاره‌بهای خانه‌های مسکونی پیش از این با ارجاع ایرادات شورای نگهبان به مجلس مواجه بودیم.

وی ادامه داد: از آنجا که این بحث دارای پیچیدگی زیادی بود این طرح به کمیسیون بازگشت که مورد بررسی‌هایی بیشتری قرار گیرد تا حقی از مستاجران و موجران ضایع نشود؛ از این رو هنوز اصلاحات و تصمیمات اصلی درباره این طرح گرفته نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات این طرح نسبت به قوانین قبلی افزود: یکی از تغییرات مهم صورت گرفته در این طرح مربوط به درصدهای افزایش اجاره‌بها است که  از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

بهروزی‌فر همچنین گفت: البته جزئیات دیگری هم وجود دارد که به دلیل ارجاع مجدد این جزئیات به کمیسیون‌ و سپس صحن علنی مجلس بهتر است که بعد از تصویب نهایی عنوان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha