کد خبر 247295
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

رشد ۴۲ درصدی صدور اسناد اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سال ۱۴۰۲

رشد ۴۲ درصدی صدور اسناد اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، با رشد ۴۲ درصدی صدور اسناد اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، افزایش ۱۲۰ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، رشد ۳۸ درصدی صدور اسناد مالکیت دولتی مواجه بودیم.

به گزاش گروه اجتماعی حیات؛ حسن بابایی در نشست امروز شورای عالی قضایی به ارائه گزارشی از آخرین آمار حدنگاری اراضی تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: از مجموع ۱۶۴ میلیون و ۸۱۹ هزار هکتار اراضی کشور، میزان تثبیت و صدور سند در لایه‌های مختلف تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۴۴ میلیون و ۸۲۱ هزار هکتار (معادل ۸۸ درصد اراضی) رسید.

وی همچنین از تثبیت بیش از ۹۹ درصد اراضی متعلق به منابع طبیعی و صدور سند برای ۵۱ درصد از اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

بابایی افزود: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، با رشد ۴۲ درصدی صدور اسناد اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، افزایش ۱۲۰ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، رشد ۳۸ درصدی صدور اسناد مالکیت دولتی مواجه بودیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک  از رشد ۳۲ درصدی میزان وصول درآمدهای دولتی و افزایش ۴۷ درصدی میزان وصول معوقات بانکی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ میزان وصول معوقات بانکی ۳۹ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به ۵۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha