کد خبر 247264
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد؛

جزئیات افزایش قیمت بلیت قطار به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود

جزئیات افزایش قیمت بلیت قطار به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار ازسوی شرکت‌های ریلی ارائه شده است، گفت: در صورت تصویب افزایش قیمت بلیت در ستاد تنظیم بازار، جزئیات به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن امروز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار گفت: پیشنهادهای افزایش قیمت از سوی شرکت های حمل و نقل ریلی ارائه شده و در حال بررسی نهایی هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌ها پیشنهادها بررسی شده و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌شود، ادامه داد: پس از تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه کل لوکوموتیوهای ما در کشور حدود هزار واگن است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱ لوکوموتیو باری نو تولید کردیم که باعث شد که تعداد لوکوموتیوها به بیش از هزار واگن برسد.

وی افزود: تولید این لوکوموتیوها باعث افزایش سرعت سیر در بخش مسافری و باعث افزایش قدرت در حمل بار شد.

صالحی اضافه کرد: از این هزار واگن بیش از ۲۰۰ لوکوموتیو از رده خارج است و حدود ۱۵۰ لوکوموتیو هم متوقف هستند و امکان بازیابی و احیایی این لوکوموتیوها وجود دارد.

وی در خصوص جزئیات بدهی راه‌آهن تاکید کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و سه هزار میلیارد تومان بدهی به شرکت های ریلی داشتیم که بخش عمده ای از آنها پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در حوزه حمل بار ریلی امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده‌ایم، گفت: یک درصد منابع حاصل از فروش نفت و میعانات در طول سال‌های برنامه ششم محقق نشده است. در بحث ترانزیت در سال‌های گذشته برنامه ریزی نشده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به ۲ میلیون تن با افزایش سرعت ریل برسیم.

صالحی از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه ریزی شد و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند، بیش از ۶ ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: همچون سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha