کد خبر 247262
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

دلیل افزایش قیمت بلیت کنسرتها اطلاع رسانی می‌شود

دلیل افزایش قیمت بلیت کنسرتها اطلاع رسانی می‌شود

مدیرکل دفتر موسیقی گفت: این موضوع طبیعی است که پس از پایان هر سال افزایش قیمت داشته باشیم اما این افزایش قیمت در حال بررسی است تا بتوانیم به این نتیجه برسیم کدام شرکت از ابتدا افزایش قیمت داشته است و در ادامه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در نخستین روزهای سال 1403 خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت کنسرتهای موسیقی به گوش می رسد. پیش از شیوع ویروس کرونا سقف بلیتهای کنسرت در تهران به 255 تومان می رسید و این در حالی است که پس از سالهایی که به دلیل بیماری با رکود مواجه بودیم، اجراها در سال 1400 به 495 هزار تومان و در سال 1401 به 699 هزار تومان رسید.

روند افزایش قیمت بلیتهای کنسرت درباره حوانندگان مختلف، متفاوت است

در واقع می توان گفت روند افزایش قیمت بلیتها از ابتدای سال تاکنون روند مشخصی نداشته است و درباره خوانندگان مختلف این قیمتها متفاوت است. برای نمونه هزینه کنسرت مسعود صادقلو طبق سال گذشته با قیمت قبل 790 تومان است و علیرضا طلیسچی 890 تومان!

تفاوتی 100 هزار تومانی میان قیمت بلیتها درباره خوانندگان مختلف متفاوت است که این بینظمی را به همراه داشته است در حالی که هنوز تعرفه های بخش خصوصی نیز به واسطه اینکه در روزهای آغازین سال هستیم افزایش نیافته است. از طرفی شاید تهیه بلیت برای خانواده ای که به لحاظ اقتصادی در مرتبه‌ای متوسط یا پایین قرار دارد، ناممکن باشد و در آینده با اعلام رسمی افزایش قیمتها دیگر حتی به دنبال این نباشد که از روزهایی که خواننده مورد علاقه اش کنسرت می گذارد، اطلاع یابد!

متولیان فرهنگ به دنبال کاهش هزینه تمام شده بلیت کنسرت

همه اینها در حالی است که رویکرد متولیان فرهنگ کشور به سمت و سوی کاهش قیمتها رفته و آنان درنظر دارند با سازوکاری به کاهش هزینه کنسرتها کمک کنند. در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در حاشیه شانزدهیمن جشنواره موسیقی نواحی به این مسئله اشاره کرده بود.

دلیل افزایش قیمت بلیت کنسرتها اطلاع‌رسانی می شود

در همین رابطه امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما؛ با بیان این موضوع که درصد افزایش قیمت ها به میزانی نیست که از آن بعنوان افزایش ناگهانی یاد شود، گفت: این موضوع طبیعی است که پس از پایان هر سال افزایش قیمت داشته باشیم اما این افزایش قیمت در حال بررسی است تا بتوانیم به این نتیجه برسیم کدام شرکت از ابتدا افزایش قیمت داشته است و در ادامه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha