کد خبر 247229
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

رسوایی بزرگ فدراسیون ترکیه در سوپرکاپ؛ اتفاقات عجیب و باور نکردنی در زمین + فیلم

رسوایی بزرگ فدراسیون ترکیه در سوپرکاپ؛ اتفاقات عجیب و باور نکردنی در زمین + فیلم

سوپرکاپ فوتبال ترکیه بعد از جنجال‌هایی که در عربستان رقم خورد بازهم در شرایط عادی برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ سوپرکاپ فوتبال ترکیه میان دو غول فوتبال این کشور یعنی گالاتاسرای و فنرباغچه در شرایطی برگزار شد که اتفاقات عجیب و دور از انتظاری باعث شد فوتبال این کشور به سخره گرفته شود و یک آبروریزی بزرگ دیگر برای فدراسیون فوتبال این کشور رقم بخورد.

ماجرا از آن قرار است که مسئولان و عوامل تیم فوتبال فنرباغچه در مجمع گذشته باشگاه اعلام کرده بودند که در صورت عدم تعویق بازی و نبود داور خارجی، آنها یا در بازی حاضر نخواهند شد و یا با بازیکنان زیر ۱۹ سال به زمین می‌روند. سرمربی فنرباغچه هم قبل از بازی خبر داده بود که این دیدار در ۹۰ دقیقه برگزار نخواهد شد! اکنون که فنرباغچه به قولش عمل کرده است، مشخص نیست فدراسیون فوتبال ترکیه برای جریمه و مجازات آنان چه واکنشی خواهد داشت.

این دیدار که قرار بود در دسامبر سال ۲۰۲۳ در عربستان برگزار شود اما به دلیل اینکه بازیکنان دو تیم قصد داشتند با لباس‌هایی منقش به تصویر آتاتورک وارد زمین شوند، مسئولان سعودی از برگزاری این بازی خودداری کردند.

درنهایت بازی شب گذشته موکول شد تا سرنوشت آن هم دچار تغییرات عجیبی شود. فنرباغچه در اعتراض به تصمیمات فدراسیون فوتبال ترکیه، خبر داد که قصد دارند در بازی امشب با ترکیبی از بازیکنان زیر ۱۹ سال و فقط با ۹ نفر وارد زمین شوند.

باشگاه گالاتاسرای بدون انجام مسابقه مقابل رقیب همیشگی یعنی فنرباغچه فاتح سوپرکاپ ترکیه شد! پیش از این قرار بود در زمستان گذشته تیم‌ های گالاتاسرای و فنرباغچه به‌ مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه با لباس‌های منقش به عکس آتاتورک سوپر کاپ این کشور را در ریاض برگزار کنند که مسئولان عربستانی اجازه برگزاری ندادند و مسابقه لغو شد. سپس فدارسیون فوتبال ترکیه تصمیم گرفت این بازی در کشور ترکیه برگزار شود اما از چند روز قبل باشگاه فنرباغچه در اعتراض به اقدامات فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد با تیم اصلی به مسابقه وارد نخواهد شد و بنابراین مسابقه را با ۹ بازیکن زیر ۱۹ سال آغاز کرد و پس از گل مائورو ایکاردی آرژانتینی در ثانیه ۵۲ از زمین بیرون رفتند تا گالاتاسرای قهرمان شود.

پیش از این باشگاه فنرباغچه پس از حکم فدراسیون فوتبال ترکیه در خصوص رای دیدار این تیم مقابل ترابوزان اسپور در روزهای اول ‏تهدید کرد که در این شرایط حاضر به بازی در لیگ ترکیه نیست و این لیگ را ترک ‏خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha