کد خبر 247125
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

زلنسکی به دریافت وام از آمریکا هم راضی شد

زلنسکی به دریافت وام از آمریکا هم راضی شد

رییس جمهور اوکراین گفت این کشور حاضر است کمک های آمریکا را حتی به صورت وام هم دریافت کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از رویترز، رئیس جمهور اوکراین دریافت کمک از سوی آمریکا را برای کشورش حیاتی توصیف کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که اوکراین خواهان ادامه کمک‌های رایگان از سوی آمریکا است، اما با دریافت وام از سوی آمریکا هم موافقت خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: کمک‌های آمریکا در هر صورت بسیار حیاتی است. من هنوز معتقدم که می‌توانیم از کنگره آمریکا رأی مثبتی (برای ارسال کمک به اوکراین) دریافت کنیم. متأسفانه، ما در این شرایط به نوعی گروگان شده ایم.

زلنسکی با انتقاد از رویکرد کنگره آمریکا در قبال کمک به اوکراین گفت که بحران روسیه و اوکراین به یک موضوع سیاسی داخلی برای آمریکا تبدیل شده است، حتی اگر به امنیت جهان مربوط باشد.

رئیس جمهور اوکراین گفت اخیراً یکی از سناتورهای آمریکایی به وی گفته ممکن است به اوکراین گفته شود که فقط می‌توانید به صورت وام کمک دریافت کنید. زلنسکی تاکید کرد: ما با هر گزینه‌ای برای کمک موافقت خواهیم کرد.

آمریکا آخرین بار در پایان دسامبر سال ۲۰۲۳ بسته کمک نظامی به کی یف را اعلام کرد. با این حال قانونگذاران کنگره آمریکا تا به امروز بر سر بسته تکمیلی امنیت ملی ۱۱۸ میلیارد دلاری این کشور به اجماع نظر نرسیده اند. این بسته شامل ۶۰ میلیارد دلارکمک برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و اصلاحات در سیاست مرزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha