کد خبر 247080
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

با اعلام سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان؛

محموله غیرمجاز ماهی صید شده با الکتروشوکر در شهرستان شادگان توقیف شد

محموله غیرمجاز ماهی صید شده با الکتروشوکر در شهرستان شادگان توقیف شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: محموله حاوی انواع ماهی تالابی صید شده با الکتروشوکر با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان توقیف و از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سید محمدحسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی از سوی دوستداران محیط زیست بلافاصله محیط بانان اداره در محل حضور یافته و خودروی حامل ۷۰۰ کیلوگرم ماهی از نوع بنی، برزم و کپور صید شده به صورت غیرمجاز را شناسایی و ۲ نفر متخلف نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد : به دلیل شروع فصل تخم ریزی آبزیان در آب‌های داخلی، صید ماهی در تالاب و سایر آب‌های داخلی، خرید و فروش و حمل و نقل ماهیان تالابی و رودخانه‌ای تا پایان خرداد ماه ممنوع است و درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در قالب صید غیرقانونی و حمل‌ و نقل ماهیان برخورد لازم انجام خواهد شد.

فقیه افزود: با توقیف این محموله غیرمجاز و معرفی متخلفان به مراجع قضایی با هماهنگی های صورت گرفته با دادستان شادگان و با حضور نماینده دامپزشکی شهرستان به دلیل اینکه این نوع ماهیان به روش مخرب الکتروشوکر صید شده بودند و همچنین عدم امکان مصرف، دستور امحا صادر و محموله ماهی از چرخه مصرف خارج شد.

وی گفت: با پایان یافتن دوره زمانی ممنوعیت صید ماهی، صیادانی که با روش مجاز می‌خواهند در تالاب شادگان به صید مشغول شوند می‌توانند با مراجعه به اداره نسبت به دریافت پروانه صید اقدام کنند.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.

تالاب بین‌المللی شادگان از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر و از سمت غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha