کد خبر 247074
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

وزیر ورزش:

کشتی برای دریافت حواله خودرو مستحق‌تر از همه رشته‌ها است

کشتی برای دریافت حواله خودرو مستحق‌تر از همه رشته‌ها است

وزیر ورزش و جوانان گفت: کشتی همیشه در المپیک افتخارآفرین بوده و مردم توقع بیشتری از آن دارند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، اظهار داشت:‌ این افتخار را داشتیم امروز از مجموعه فدراسیون کشتی بازدید کرده و از نزدیک تمرینات بچه‌های تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی را مشاهده کنیم. در این نشست به کشتی‌گیران، اعضای کادرفنی و مجموعه فدراسیون خسته نباشید و خدا قوت گفتیم. وی افزود: خوشحالیم این تیم‌ها در آستانه اعزام به مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک هستند. امیدوارم در این مسابقات سهمیه باقی‌مانده را کسب کنند و سپس تمام تمرکز خود را برای المپیک 2024 پاریس به کار بگیرند. وضعیت کشتی خوب است و تلاش‌های خوبی انجام شده. زیرساخت‌هایی که علیرضا دبیر فراهم کرده و بچه‌ها شرایط تمرینی بسیار ایده‌آلی دارند.وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:‌ کادرفنی و تک تک بچه‌ها با نظارت فدراسیون تلاش می‌کنند و امیدوارم بتوانند دل مردم را شاد کنند. کشتی، ورزش اول ما است و همیشه در المپیک‌ها افتخارآفرین بوده. توقع مردم نیز از این رشته نسبت به سایر رشته‌ها، بیشتر و متفاوت‌تر است. ان‌شاءالله با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های مجموعه ورزش در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، در مسیر موفقیت‌های کاروان اعزامی ما گام بردارند.

هاشمی درمورد انتظارات خودش از کشتی در المپیک پاریس، گفت:‌ انتظار داریم بچه‌ها تلاش کنند. نتیجه هرچه شد، باید در مقابل اراده خدا تسلیم شویم. عدالت خداوند است هرکه تلاش بیشتری کند، موفقیت بیشتری حاصل خواهد کرد. در مدت کوتاه حضورمان در راس مجموعه ورزش کشور، سعی کردیم به این رشته و سایر رشته‌ها کمک کنیم. اولویت در حال حاضر با رشته‌های المپیکی است. به ویژه رشته‌هایی که کسب سهمیه کرده و سابقه مدال‌آوری دارند. به همین دلیل توجه بیشتری به این رشته‌ها خواهیم داشت. ان‌شاءالله این تلاش‌ها با توکل به خدا و ائمه تکمیل شده و با دست پر بازگردند.وی درپاسخ به این سوال که حمایت ویژه از کشتی به چه شکلی است، توضیح داد: بخشی از این حمایت ویژه در فابل اعتبارات و حمایت‌های سالانه وزارت ورزش است که سعی کردیم در سال 1402 این مهم اتفاق بیفتد. موضوع المپیک به شکل مشخص به کمیته ملی المپیک بازمی‌گردد اما قطعا در سال 1403 پشتیبانی ما ادامه دارد. در ضمن بحث‌ها و نشست‌های تخصصی را هم با کادرفنی، مجموعه فدراسیون و دبیر برگزار می‌کنیم. قطعا با تلاش‌ها و زحمات دبیر در فرانسه نتیجه می‌گیریم. وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که ملی‌پوشان کشتی در صحبت‌های امروز با او اعلام کردند همه چیز فراهم شده و مشکل مالی نداریم، گفت: دبیر زحمت کشیده و این شرایط را فراهم کرده اما اگر خودشان هم چیزی نگویند، وظیفه داریم کمک و حمایت کرده و دغدغه‌شان را برطرف کنیم. از بزرگی این خانواده است که سعی دارند مسائل و مشکلات را مطرح نکنند اما حتما خدمت همه ورزشکاران هستیم.

هاشمی درمورد درخواست برخی فدراسیون‌ها مثل کشتی برای اهدای حواله خودرو به ملی‌پوشان خود، توضیح داد: عدالت می‌گوید اگر قرار است حواله‌ای به ورزشکاران رشته‌های مختلف داده شود، کشتی مستحق‌تر از همه رشته‌ها است. تلاش ما بر این است اگر قرار است در این خصوص اتفاقی بیفتد، برای همه رشته‌ها به ویژه کشتی هم باشد.

وی درمورد آخرین وضعیت بازسازی استادیوم آزادی، عنوان کرد:‌ برای مجموعه ورزشی آزادی در قانون 1403، 1200 میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که خود استادیوم بخشی از این مجموعه است. ان‌شاءالله با تخصیص اعتبار، تمام مسائل و مشکلات زیرساختی را برطرف کنیم و ورزشکاران در رشته‌های مختلف بتوانند از سالن 12 هزار نفری، استخر قهرمانی، استادیوم و سایر بخش‌های این مجموعه با بازسازی و تکمیل آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha