کد خبر 247016
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

تاکید چین و آمریکا بر همکاری در چالش‌های جهانی

تاکید چین و آمریکا بر همکاری در چالش‌های جهانی

دیدار «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا با «لی چیانگ» نخست وزیر چین و تاکید بر همکاری در چالش‌های جهانی.

 به گزارش گروه بین الملل حیات، وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار با نخست وزیر چین بر مدیریت مسوولانه روابط پیچیده و همکاری برای حل چالش‌های جهانی با یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کیودو نیوز، جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز (یکشنبه ۱۹ فرودین) با لی چیانگ نخست وزیر چین دیدار و بر حل چالش‌های جهانی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

یلن در دیدار با لی اظهار داشت: واشنگتن و پکن وظیفه دارند که روابط پیچیده دو کشور را به طور مسوولانه مدیریت کنند و در مقابله با چالش‌های جهانی با همدیگر همکاری کنند.

وی افزود: روابط آمریکا و چین در طول یک سال گذشته با ثبات بوده، اما باید دو کشور بیشتر در زمینه تلاش کنند.

وزیر خزانه‌داری‌آمریکا تاکید کرد که واشنگتن از تاثیر ظرفیت مازاد تولید خودروهای الکتریکی چین بر اقتصاد آمریکا نگران است.

لی چیانگ نخست وزیر چین هم در این دیدار اظهار داشت که پکن و واشنگتن باید به یکدیگر احترام بگذارند و باید یکدیگر شریک هم باشند.

آمریکا در طول یک سال گذشته محدودیت بر صادرات نیمه‌هادی‌ها و سایر اقلام کلیدی به چین حفظ کرده است و پکن هم صادرات برخی از مواد مهم برای تولید تراشه‌ها را محدود کرده است.

یلن همچنین روز گذشته با هی لیفنگ معوان نخست‌وزیر چین دیدار و طرفین توافق کردند که مذاکراتی را برای دستیابی به رشد متوازن بر اقتصاد داخلی خود و جهان آغاز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha