کد خبر 246998
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷

رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد؛

مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به اورژانس بیمارستان‌ها در طرح سلامت نوروزی

مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به اورژانس بیمارستان‌ها در طرح سلامت نوروزی

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خدمت‌رسانی اورژانس به مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک، گفت: وضعیت مجروحان این حادثه با ثبات است و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از سوی وزارت بهداشت در چهار حوزه بهداشت، فوریت‌های پزشکی، درمان و انتقال خون، اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند و حدود ۷۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی از انجام ۱۵۸ هزار و ۸۱۹ عمل جراحی در طرح سلامت نوروزی خبر داد و افزود: از این تعداد، بیش از ۵۲ هزار عمل جراحی، اورژانسی و مابقی الکتیو یا انتخابی یا غیراورژانسی بوده که نشان دهنده مشارکت فعال پزشکان و نیروهای حوزه درمان بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۸۴۷ بیمار از بیمارستان‌های کوچک به بیمارستان‌های بزرگ و اصلی شهرها و کلانشهر ارجاع و توسط همکاران ما در اورژانس به این مراکز منتقل شدند، بنابراین انتقال بین بیمارستانی نیز در این ایام فعال بود.

وی به انجام ۲۷۳ هزار و ۷۰۲ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروزی اشاره و عنوان کرد: ۴۷ هزار و ۷۷۷ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده که امسال تعداد ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی در مقایسه با سال گذشته، ۹ درصد کاهش داشته است.

میعادفر تعداد کل بازرسی‌های حوزه بهداشت در طرح سلامت نوروزی تا کنون را یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۸۰ مورد دانست و گفت: طرح سلامت نوروزی حوزه بهداشت از ۱۵ اسفندماه و با تشدید نظارت بر اماکن بین راهی، اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها آغاز شد که نظارت‌های بهداشتی در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشت.

به گفته وی، در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با تشدید نظارت‌های بهداشتی، معدوم سازی مواد غذایی فاسد در سطح کشور ۵۱ درصد رشد داشته و باعث پیشگیری از بروز بیماری برای مردم شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال همچنین سه هزار و ۵۱۰ مرکز متخلف به‌دلیل عدم رعایت بهداشت، پلمب شدند. در مجموع امسال وضعیت سلامت در نوروز بهتر از سال گذشته بوده و خدمات وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف نسبت به سال‌های گذشته از نظر کمی و کیفی، افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha