کد خبر 246914
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

بیگی‌نژاد در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

مردم نگران استفاده از کارت‌های سوخت نباشند/ تصمیم جدیدی در مورد قیمت بنزین گرفته نشده است

مردم نگران استفاده از کارت‌های سوخت نباشند/ تصمیم جدیدی در مورد قیمت بنزین گرفته نشده است

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه روال استفاده از کارت سوخت، همانند قبل ادامه دارد، گفت: طبق گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، افراد از کارت‌های سوخت خود استفاده نمی‌کنند.

هادی بیگی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با حواشی بوجود آمده در خصوص محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها گفت: در کشور ما یارانه زیادی به بنزین پرداخت می‌شود لذا سیاستی که در پیش گرفته شده است، مجلس و دولت متفق‌القول است تا همه افراد ابتدا از کارت سوخت خود استفاده کنند و درصورتی‌که سهمیه‌شان تمام شد، از کارت سوخت جایگاه استفاده کنند ولی در شرایط فعلی، ما شاهد این هستیم که طبق گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، افراد از کارت‌های خود استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: داده کشور در زمینه سوخت کامل نیست، بایستی بر بنزین و گازوئیلی که در کشور با قیمت پائین توزیع می‌کنیم، نظارت کامل داشته باشیم لذا فلسفه وجودی کارت سوخت از دهه ۸۰ تاکنون این بود که باید مشخص شود بنزین و گازوئیل را چه کسانی و کدام شهرها و استان ها مصرف می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: جناب وزیر نفت در صحبت‌های خود، به نحوه استفاده از کارت سوخت شخصی پرداختند ولی بخش دوم که در خصوص چگونگی استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها هست، اشاره نکردند که این موضوع، سبب ایجاد ابهام شده است که طی تماس‌هایی که با وزارتخانه داشتیم، درخواست کردیم که ابهام بوجود آمده را رفع کنند.

بیگی‌نژاد در پایان با بیان اینکه روال استفاده از کارت سوخت همانند قبل ادامه دارد گفت: در رابطه با قیمت بنزین در سال جدید تصمیم جدیدی گرفته نشده است و دولت در این رابطه صحبتی نکرده است که آیا قصد افزایش قیمت را دارد یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha