کد خبر 246884
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

صبح امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم تشییع پیکر رضا داودنژاد در خانه سینما + عکس

برگزاری مراسم تشییع پیکر رضا داودنژاد در خانه سینما + عکس

مراسم تشییع پیکر رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون با حضور رئیس خانه سینما، جمعی از هنرمندان و مردم برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، مراسم تشییع پیکر رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون با حضور علی دهکردی رئیس خانه سینما، جمعی از هنرمندان و مردم علاقمند به هنر و سینما، صبح امروز ۱۸ فروردین‌ماه در خانه سینما برگزار شد. 

چهره همیشه خندان رضا

شاهرخ بدیعی پدر همسر رضا داودنژاد در این مراسم گفت: برای من، داغدار در عین سختی و ناتوانی کلامی مایه مباهات است که دوباره در چنین جمعی از هنرمندان و فرهیختگان سخن بگویم. این بار سوگنامه‌ام در رثای انسانی والا، همسری بی‌نظیر و دامادی پرمهر و یکرنگ همچون فرزند است. توانم کم است و بغضم زیاد است که مجال راه و سخت بسته است. 

وی افزود: جامعه هنری و مردم فهیم او را به‌خاطر بازی‌های هنرمندانه‌اش و چهره همیشه خندانش می‌ستودند و سخت است چون در کنه وجودش انبوهی از صداقت، مهربانی، خیر و برکت و... بود. برای پدر و تمام خانواده‌های پدری و مادری، یاوری همراه بود. اسطوره زندگی‌اش پدر بود و عشق پایدارش همسرش غزل بود. 

پدر همسر رضا داودنژاد گفت: برای همه ما یاوری مهرکیش بود و در طول ۱۵ سال همبستگی اش با خانواده ما هرگز از او بی‌مهری و چهره ای دژم ندیدم. افسوس که از خانواده و جامعه هنری دریغ شد و همه ما به حق مستحق تسلی هستیم و چه خوب که جامعه هنری تسلی‌مان دادند. از حضور پرشور هنرمندان و هیات مدیره خانه سینما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رضا جان در آرامش بخواب...

در ادامه مونا داودنژاد گفت: هرگز فکر نمی‌کردم روزی اینجا بایستم برای رضای عزیز. با وجود رضا، مصائب ما شیرین بود ،حتی قبل از «مصائب شیرین». مامان اتی به ما یاد داد عاشق باشیم و رضا عاشق زندگی و سینما بود. همه خاطرات رضا شیرین و خنده دار بود اما اگر همه را او تعریف می‌کرد. ممنون که برای خداحافظی با رضای شیرین ما به اینجا آمده‌اید. رضا جان در آرامش بخواب مامان اتی، عسل و خیلی از دوستان تو آنجا منتظرت هستند.

این چه طالعی برای سینمای ایران است...

محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان گفت: این چه طالعی برای سینمای ایران است که سال‌مان با مرگ آغاز می‌شود. رضای نازنین از کودکی در فیلم‌های پدرش نقش آفرینی می‌کرد و مسیری ماندگار در سینمای ایران گشود و این عشق را به ما یاد داد. علیرضا داودنژاد عزیز می‌دانیم که از دست دادن رضا عزیز سخت است اما سینما به فیلمسازی و کنش‌های اجتماعی تو نیاز دارد.

قلب و روح رضا ادامه دارد

علی دهکردی در پایان گفت: رضای عزیز به جایی بازگشت که قلب و روح او ادامه دارد. از طرف همه صنوف سینمایی که امروز اینجا حضور دارند و از طرف همه همکاران‌مان، به خانواده ایشان عرض تسلیت داریم و امیدواریم امسال را سال بهتر و شادتری پیش ببریم و سینمایی پربارتری داشته باشیم. همچنین امیدواریم شاهد فیلم‌های بهتری از خانواده داودنژاد باشیم، به گونه‌ای که مانند همیشه برای آنان دست بزنیم.

برگزاری مراسم تشییع پیکر رضا داودنژاد در خانه سینما + عکس

در پایان این مراسم پس از اقامه نماز، پیکر مرحوم داودنژاد جهت خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد. 

برگزاری مراسم تشییع پیکر رضا داودنژاد در خانه سینما + عکس

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha