کد خبر 246870
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

روسیه از سرنگون کردن ۵۳ فروند پهپاد اوکراین خبر داد

روسیه از سرنگون کردن ۵۳ فروند پهپاد اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۵۳ فروند پهپاد اوکراین را در مناطق مختلف از جمله در منطقه روستوف سرنگون کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حملات تروریستی پهپادی کی‌یف در شبانه روز گذشته خنثی شد و ۴۴ فروند از این پهپادها در منطقه روستوف، جایی که مقر ستاد انتخاباتی روسیه در اوکراین در آنجا قرار دارد، رهگیری و سرنگون شده‌اند.

واسیلی گولوبف فرماندار روستوف با تائید اینکه یک پست برق در این منطقه در حملات پهپادی اوکراین آسیب دیده است، اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی این منطقه بیش از ۴۰ هدف هوابرد را منهدم کرده‌اند، اگرچه یک پست برق آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه کار برای بازگرداندن پست برق آسیب دیده به مدار در حال انجام است، در کانال تلگرامی خود نوشت: حملات پهپادی در ناحیه موروزوفسک در شمال شرق روستوف که در جوار مرز شرقی اوکراین قرار دارد، متمرکز بودند.

بر اساس این بیانیه، یک پهپاد در منطقه ساراتوف، جایی که پایگاه هوایی بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در آن قرار دارد، سرنگون شد و پهپادهای دیگری نیز بر فراز مناطق کورسک، بلگورود و کراسنودار هدف قرار گرفته و سرنگون شدند اما خبری از تلفات جانی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha