کد خبر 246726
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

حسین فرکی در گفتگو با «حیات»:

فوتبال ما نتیجه گرا شده و برای میدان دارن به بازیکنان جوان ریسک نمی‌کنیم

فوتبال ما نتیجه گرا شده و برای میدان دارن به بازیکنان جوان ریسک نمی‌کنیم

پیشکسوت فوتبال در مورد روند نتیجه‌گیری تیم ملی و جوان‌گرایی که در دستور کار کادرفنی قرار گرفته صحبت کرد.

حسین فرکی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص نتایج تیم ملی در دیدارهای اخیر اظهار داشت: دو بازی نسبتاً سبک مقابل ترکمنستان داشتیم و قابل پیش بینی بود که دو برد راحت به دست بیاوریم. هرچند برد دوم برای ما راحت به دست نیامد و در بازی برگشت به مشکل خوردیم. به هر جهت شش امتیازی که لازم داشتیم کسب شد و صعودمان را قطعی کردیم. ما در این مرحله و حتی در مرحله بعدی که منجر به صعود به جام جهانی خواهد شد هم مشکلی نخواهیم داشت ولی از الان باید برای جام جهانی برنامه‌ ریزی درستی داشته باشیم تا مثل دوره‌های قبل صرفاً تماشاگر صعود تیم‌های دیگر نباشیم بتوانیم خودمان هم حرفی برای گفتن داشته باشیم. با توجه به تغییر و تحولات انجام شده به نظرم کار سختی نیست. 

وی در مورد بحث جوان‌گرایی در تیم ملی هم خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی نباید به عنوان یک پروژه در دستور کار تیم ملی و کادرفنی قرار بگیرد. بحث میانگین سنی در تیم ملی باید همیشه با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده باشد نه اینکه به شکل احساسی دست به تغییر و تحول عمده بزنیم. جوان‌گرایی نباید منجر به این شود که بازیکنان با کیفیت و توانمند را نادیده بگیریم چرا که سرمایه‌های فوتبال ما هستند و سال‌ها برای رسیدنشان به این مرحله تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته است. 

مربی اسبق تیم ملی در ادامه گفت: الان تیم های بزرگ دنیا روی بازیکنان ۱۶-۱۷ ساله سرمایه گذاری می کنند. حتی در این سن بازیکنان در بهترین لیگ های دنیا بازی هم می کنند ولی ما با دنیا فرق داریم. نتیجه برای مربی مهم است همان طور که در جام ملت‌ها نتیجه برای اقای قلعه نویی مهم بود و می دانست اگر نتیجه بگیرد زیر فشار منتقدین قرار خواهد گرفت. الان باید مقدماتی جام جهانی جوانگرایی کرد با توجه به اینکه ۸ تیم از آسیا به جام جهانی صعود می کنند دست کادر فنی باز است. استفاده از جوان با انگیزه در کنار با تجربه های با کیفیت می تواند تیم ملی قوی داشته باشیم.

فرکی در پایان با انتقاد از عملکرد مربیان لیگ برتری در میدان دادن به بازیکنان جوان گفت: باید پذیرفت جوان با استعداد درتیم های لیگ برتری مان کم داریم. علت عدم اعتماد مربیان به جوانان به دلیل نتیجه گرا بودن است. به هرحال استفاده از بازیکنان جوان کار آسانی نیست. همه می خواهند خودشان را حفظ کنند در نتیجه خیلی به جوانان اعتماد نمی کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha