کد خبر 246704
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

«حیات» بررسی می کند؛

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی در حالی منتشر شده که یک سطر آن جدید است و آن حق عائله مندی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی تایید شد. با تایید حقوق کارگران، حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

جزئیات افزایش حقوق کارگران 

حقوق اداره کار در سال جدید ۳۵ درصد افزایش یافته است.

بدین ترتیب، حقوق حداقل برای کارمندان رسمی مجرد پس از کسر حق بیمه در سال جاری به مبلغ ۸۸.۰۳۵.۵۱۱ ریال و برای افراد متاهل بدون فرزند پس از کسر حق بیمه ۹۳,۰۳۵,۵۱۱ و برای افراد متاهل با یک فرزند ۶۹۵,۲۰۱, ۱۰۰ و در نهایت برای افراد متاهل با دو فرزند پس از کسر حق بیمه ۱۰۷,۳۶۷,۸۷۹ تعیین شده است.

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی

جدول حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی

فرمول محاسبه حقوق سال ۱۴۰۳ 

برای محاسبه حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳، از یک فرمول استفاده می‌شود که بر مبنای حداقل دستمزد تعیین می‌شود. این فرمول شامل دو بخش اصلی تخمین حقوق پایه و محاسبه سایر اقلام حقوق و دستمزد است. فرمول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ بر مبنای حداقل دستمزد عبارت است از:

حقوق خالص = حقوق پایه + سایر مزایا - کسورات

تخمین حقوق پایه نخستین قدم برای فرمول محاسبه حقوق است. حقوق پایه بر اساس توافق بین کارفرما و کارمند و با توجه به روش‌های حقوق ثابت و حقوق متغیر تعیین شود. در حقوق ثابت، پایه حقوق برای همه کارمندان یکسان است، در حالی که در حقوق متغیر، حقوق پایه بر اساس معیارهایی مانند تجربه، عملکرد و تخصص کارمند تعیین می‌شود.

در مرحله دوم سایر اقلام حقوق و دستمزد محاسبه می‌شود. این اقلام شامل مزایا، کسورات و مالیات است. مزایا شامل حق مسکن، حق اولاد، حق ایاب و ذهاب، حق اضافه کار، حق لباس و حق سنوات می‌شوند، در حالی که کسورات شامل مالیات، بیمه تامین اجتماعی، بیمه حوادث شغلی، بیمه عمر و وام‌های شخصی است.

با در نظر گرفتن مزایا و کسورات به اضافه حقوق پایه، وزارت کار برای تعیین حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ ابتدا حقوق خالص را محاسبه می‌کند و سپس مبلغ را به میزان ۳۵ درصد افزایش می‌دهد. این فرمول برای محاسبه حقوق و مزایا استفاده می‌شود و مقدار حقوق خالص نهایی بر اساس این فرمول تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha