کد خبر 246683
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

توسعه صنعت گردشگری کشور با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار است + فیلم

توسعه صنعت گردشگری کشور با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار است + فیلم

مدیرکل امور مجلس و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وزارت گردشگری سه پیوست اساسی را برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در این حوزه در دستور کار قرار داده است. 

محمد کریمی، مدیرکل امور مجلس و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفتگو با خبرنگار حیات، به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور توسعه حوزه گردشگری در کشور پرداخت و گفت: حوزه گردشگری یک حوزه بسیار مهم برای توسعه کشور است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سه پیوست اساسی را برای دستیابی به اهداف توسعه ای در این حوزه در دستور کار قرار داده است. 

وی در ادامه افزود: اولین پیوست مورد تاکید در این زمینه «پیوست فرهنگی گردشگری» است که تقویت هویت ایرانی و اسلامی و ترویج آگاهی درباره تاریخ تمدن و فرهنگ کشور در آن دنبال می‌شود. پیوست دیگر «پیوست اجتماعی گردشگری» است که در آن معرفی آداب و رسوم و سنن اقوام مختلف ایرانی دنبال می‌شود.

مدیرکل امور مجلس و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: درحال حاضر سامانه برخطی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده که رویدادهای گردشگری در تمام استان‌ها در آن ثبت می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر بیش از چند هزار رویداد از جشنواره‌های مختلف تا رویدادهای فرهنگی و نشاط آفرین در آن سامانه ثبت شده است. این سامانه در راستای اهداف «پیوست اجتماعی گردشگری» نقش ویژه‌ای در معرفی آداب و رسوم و سنن اقوام مختلف ایرانی دارد.

کریمی در ادامه یادآور شد: پیوست سوم مورد تاکید ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی «پیوست اقتصادی گردشگری» است. در دیدگاه مسئولان کشور، حوزه گردشگری در اقتصاد یک حوزه پیشران است و قطعا می‌توان جایگزین مناسبی برای منابع محدود کشور باشد.

وی همچنین گفت: این حوزه با ارزآوری برای کشور می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور منجر شود که این اهداف در دستورکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha