کد خبر 246621
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

آزادی ۱۰ هزار زندانی با استفاده از پابند الکترونیک

آزادی ۱۰ هزار زندانی با استفاده از پابند الکترونیک

مدیر بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از پابند استفاده می‌کنند. ایجاد زیرساخت‌ها و تولید و توسعه پابندها جزو مسئولیت‌های ما بود که بنیاد تعاون زندانیان در سال ۹۷ به این موضوع ورود کرد تا آبان ۹۹ حدود ۴۷۰۰ دستگاه پابند تولید و تحویل سازمان زندان‌ها دادیم و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد پابندها به ۴۰ هزار مورد رسید که از این تعداد حدود ۱۰ هزار مورد در حال بهره برداری است. ۳۰ هزار پابند در اختیار سازمان زندان‌هاست که منتظر صدور احکام قضایی است

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بنیاد تعاون زندانیان ۲ ماموریت مهم حرفه آموزی به زندانیان در زمان تحمل حبس و ایجاد اشتغال برای زندانیان را دارد تا مددجویان ضمن بهتر طی کردن دوران محکومیت خود بتوانند کسب درآمد داشته باشند و هزینه زندگی خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.

در سال‌های اخیر و به همت این بنیاد، زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌ها بالغ بر ۵ هزار نوع محصول تولید می‌کنند، بخش‌هایی از این نوع محصولات براساس محورهای اقتصاد ملی مقاومتی است از جمله محصولات کشاورزی، دامی، آبزی، طیور و فعالیت صنعتی؛ بخش‌هایی نیز متناسب با قراردادهایی است که ما با نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها و نیروهای مسلح، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی می‌بندیم براساس تقاضای آن‌ها تولید می‌شود.

یکی از کارهای مهم بنیاد تعاون زندانیان در این سال‌ها، اداره واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی بوده است. چنانچه هم اکنون بنیاد تعاون زندانیان ۱۵ هزار هکتار زمین دارد که در آن فعالیت‌هایی همچون کشاورزی، دامپروری، باغداری، آبزی‌پروری، گلخانه، پرورش طیور و اقدامات صنعتی و خدماتی انجام می‌شود. در بیش از ۱۰ هکتار از این زمین‌ها، ۵۰ واحد گلخانه راه‌اندازی شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha