کد خبر 246585
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

تعداد شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر رسید

تعداد شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، ۳۲هزار و ۹۷۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در ۵ مورد کشتار جدید، ۵۹ فلسطینی را شهید و ۸۳ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، ازهفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۲هزار و ۹۷۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر دیگر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha