کد خبر 246553
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی در همدان کشف شد

کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی در همدان کشف شد

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان از کشف کلاهبرداری ۲۵۰ میلیارد ریالی و دستگیری متهم خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات، سرهنگ کارآگاه علی اسد بیگی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری در غالب سرمایه گذاری توسط شخصی به هویت معلوم بررسی موضوع در دستور کار مأموران این یگان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد نامبرده از سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرده و با تبلیغ بر کسب سود فراوان در زمینه خرید و فروش لاستیک خودروی کامیون و اینکه هر شخص به اندازه آورده خود، سود دریافت می‌کند موجب ترغیب افراد برای سرمایه گذاری شده بود.

اسدبیگی بیان داشت: با گذشت زمان و پرداخت چند مرحله سود جزئی توسط متهم به مالباختگان، دیگر خبری از پرداخت سود و یا باز پرداخت اصل پول نشده و پس از مدتی است متهم متواری می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: کارآگاهان این پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی محل سکونت متهم شدند که بلافاصله به آدرس مذکور مراجعه که متهم در آدرس سکونت خود حضور نداشت و منزل مورد نظر را تخلیه کرده بود.

وی گفت: در ادامه تحقیقات مأموران و شناسایی ۱۰ نفر از مالباختگان مشخص شد متهم در قبال دریافت وجه به مالباختگان به عنوان ضمانت چک خود را ارائه کرده است تا اعتماد آنان را جلب کند که با جمع آوری پول‌های دریافتی و مراجعه مکرر شکات به متهم نامبرده تصمیم به فرار می‌گیرد.

اسدبیگی گفت: با بهره گرفتن از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی محل اختفای متهم در تهران شناسایی و پس از انجام هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی همدان منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تحقیقات به عمل آمده از متهم و اعترافات وی گفت: متهم هدف خود را از کلاهبرداری کسب سرمایه برای رونق کسب و کار با وعده سود حاصله از خرید و فروش لاستیک از مالباختگان عنوان کرد و چون وجوه جمع آوری شده را در معامله‌ای از دست داده برای اینکه بتواند وجوه جدیدی را جمع کند با باقی مانده پول‌ها به افراد سود پرداخت می کرده و وقتی کل سرمایه خود را از دست می‌دهد از همدان متواری و به استان دیگری نقل مکان کند که با تیز بینی مأموران دستگیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha