کد خبر 246505
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

باید تحقیقات کامل درباره کشتار تیم آشپزخانه مرکزی جهانی انجام شود

باید تحقیقات کامل درباره کشتار تیم آشپزخانه مرکزی جهانی انجام شود

رییس پارلمان اروپا خواهان اجرای تحقیقات کامل در خصوص جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه کارکنان یکی از سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات به نقل از الجزیره، تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هدف قراردادن نیروهای امدادی از سوی این رژیم، اعتراض مقامات اروپایی را در پی داشته است.

«روبرتا متسولا» رییس پارلمان اروپا در سخنانی اعلام کرد: ما خواهان اجرای تحقیقات کامل در خصوص کشته‌شدن اعضای گروه آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه هستیم.

«شارل میشل» رییس شورای اروپا نیز درباره این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: باید تحقیقات به انجام برسد و جنایتکاران مجازات شوند.

دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد نیز در این خصوص اعلام کرد: ما به شدت از کشته‌شدن کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه خشمگین هستیم.

این دفتر در ادامه بیان کرد: حمله به نیروهای امدادی نقض حقوق بشر بین‌الملل است.

گفتنی است شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسوولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودرو در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۷ قربانی بر جای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری ۶ تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند. در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی امدادرسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و اتباع دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha