کد خبر 246457
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵

در سیزدهمین روز نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

شلوغ‌ترین روز نمایشگاه با حضور یک مهمان ویژه

شلوغ‌ترین روز نمایشگاه با حضور یک مهمان ویژه

سیزدهمین روز نمایشگاه قرآن با حضور گسترده دوستداران کتاب وحی و مسئولان، به‌نوعی رونمایی از شلوغ‌ترین روز مصلای امام خمینی (ره) بود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نمایشگاه قرآن در روز طبیعت، پذیرای طیف گسترده‌ای از علاقمندان به کتاب وحی و مسئولان بود به‌طوری‌که این رویداد یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را طی سیزدهمین فروردین‌ماه پشت سر گذاشت.

وزیر فرهنگ: اتفاق ویژه نمایشگاه امسال بخش غزه بود

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی که از شبکه سوم سیما پخش شد گفت: شعار امسال نمایشگاه قرآن توجه به خانواده بود و میزبان استقبال از نمایشگاه قرآن بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه پویش حافظ ‌شو، ابتکار این دوره نمایشگاه بود که با استقبال مواجه شد، اظهار داشت: در پویش حافظ‌ شو بالای چند میلیون نفر شرکت کننده ثبت شده است.

وزیر فرهنگ گفت: اتفاق ویژه نمایشگاه امسال بخش غزه بود. مقاومت مردم غزه با تکیه و توسل به قرآن در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی مثال زدنی است. انعکاس این فضا در نمایشگاه قرآن مدنظر وزارت فرهنگ بود.

اسماعیلی در حاشیه بازدید از غرفه «دشمن شناخت» در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن گفت: جای قدردانی و خداقوت دارد به عزیزانی که این کار نمونه را انجام دادند. چیزی که در جنگ گسترده فرهنگی با دشمن نیاز داریم، تببین وضعیت نزاع امروز و ریشه های تاریخی آن است.

وی افزود: در این مجموعه مخاطبینی که اطلاعات کمی از اتفاقات تاریخی و روند شکل گیری بسیاری از تحولات دارند، می‌توانند اطلاعات خوبی به دست آورند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: با توجه به بازخوردهایی که گرفتیم تجربه موفقی را در این باره پشت سر گذاشتیم. انءشاالله بتوانیم این تجربه را گسترش دهیم. در مناسبت های مختلف مثلا نمایشگاه کتاب آقای فیروزیان و دیگر دوستان این همت را دارند که با کمک همکاران در معاونت فرهنگی این بخش در نمایشگاه کتاب هم برپا شود.

اسماعیلی در پایان گفت: خیلی خوب است در رویدادهایی که در وزرات فرهنگ برگزار می کنیم این بخش های تبیینی را هم بتوانیم به مخاطبین ارائه دهیم تا آنها یک دورنمای روشنی از وضعیت و نزاع تاریخی بین حق و باطل به دست آورند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه قرآن، با حضور در یکی از جلسات قرآنی، به تلاوت قرآن پرداخت.

معاون حقوقی وزارت ارشاد: رویکرد خانواده محور نمایشگاه قرآن قابل توجه بود

سیدمحمد هاشمی؛ معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه 13 فروردین‌ماه از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

هاشمی در این بازدید نمایشگاه قرآن را آوردگاهی برای حضور خانواده‌های ایرانی و استفاده‌های معنوی در ماه رمضان دانست و گفت: رویکرد خانواده محور نمایشگاه قابل توجه بود.

معاون حقوقی وزارت ارشاد با ذکر اینکه در نمایشگاه قرآن امسال با استقبال میلیونی مواجه شدیم، بیان کرد: امسال استقبال و حضور کثیر اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها را در بخش‌های مختلف دیدیم.

وی افزود: بخش کودکان خیلی جذاب و دوست‌داشتنی بود. بخش دشمن‌شناسی و عفاف و حجاب و بخش کتاب خوب بود.

هاشمی اظهار داشت: بخش‌های مربوط به فرازات قرآن و مباحث ترویجی قرآن مثل طرح بشری، زندگی با آیه‌ها و ... هم خیلی خوب بود.

معاون مجلس وزارت ارشاد نمایشگاه قرآن امسال را نمایشگاهی قابل استفاده دانست و گفت: امیدوارم کسانی که هنوز به نمایشگاه نیامدند در فرصت باقی مانده به مصلی امام خمینی(ره) بیایند و از این فضای خوب، گرم و معنوی استفاده کنند.

حضور آیت‌الله محمدی عراقی در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم

آیت‌الله محمدی‌عراقی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از افطار، در نمایشگاه قرآن کریم حاضر شد و از نزدیک از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد.

وی همچنین در بخش کودک و نوجوان حاضر شد و بسیار از این بخش استقبال کرد و دقایقی در بین کودکان و خانواده‌های آنها به صحبت پرداخت.

علیرضا معاف: استقبال خوب مردم از نمایشگاه قرآن وظیفه دولت‌مردان را سنگین می‌کند

علیرضا معاف؛ مشاور وزیر فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور دانست که هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود و گفت: این نمایشگاه امسال هم باشکوه هرچه تمام برگزار شد.

مشاور وزیر فرهنگ بیان کرد: جلوه مهم امسال نمایشگاه استقبال بی‌نظیر و میلیونی مردم از نمایشگاه بود که نشانه عشق، گرایش و دلدادگی آن‌ها به قرآن کریم است.

معاف افزود: همزمان با نمایشگاه قرآن تهران در 30 استان دیگر هم نمایشگاه برگزار شد. استقبال خوب مردم از این نمایشگاه‌ها وظیفه دولت‌مردان را بسیار سنگین می‌کند.

احمدوند: خانواده‌ها در نمایشگاه قرآن فضای بانشاط مذهبی را تجربه می‌کنند

یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه 13 فروردین‌ماه از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

احمدوند در حاشیه این بازدید با بیان اینکه زحمت بسیار زیادی برای برپایی نمایشگاه قرآن کشیده شده، گفت: استقبال خوب مردم نشان می‌دهد که همکارانمان توفیق داشتند نمایشگاه قرآن را به نمایشگاهی موفق تبدیل کنند.

معاون امور فرهنگی وزارت افزود: بخش‌های مختلفی در این نمایشگاه دیده شده که سلیقه‌های مختلف، اقشار مختلف و مخاطبان مختلف می‌توانند جایگاه مناسب‌شان را در نمایشگاه برای بهره‌مندی از معارف قرآن، هنرهای قرآنی، آثار قرآنی و ... پیدا کنند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه قرآن محیط مناسبی برای خانواده‌ها است تا هم آموزش‌ ببینند هم فضای بانشاط مذهبی را تجربه کنند.

مهمان ویژه سیزدهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

احمد شحات؛ قاری برجسته مصری همزمان با سیزدهمین روز از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

این قاری برجسته مصری که چند روزی است به ایران سفر کرده است، از نزدیک بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن را بازدید و با مسئولین بخش‌های مختلف قرآنی گفتگو کرد.

احمد شحات روز شنبه ۱۱ فروردین نیز در محفل انس با قرآن کریم که در حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، شرکت کرده بود.

رئیس سازمان سینمایی در نمایشگاه قرآن حضور یافت

محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی امروز دوشنبه سیزدهم فروردین از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

رئیس سازمان سینمایی از نزدیک بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن را بازدید و با مسئولین بخش‌های مختلف قرآنی گفتگو کرد.

سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» در قالب ۲۵ بخش از جمله کودک و نوجوان، حکمرانی قرآنی، مشاوره و پژوهش‌های قرآنی، جلسات خانگی، پوشش ایرانی و اسلامی و نمایش آثار قرآنی و دینی و حضور ۱۶۰ ناشر از اول تا ۱۴ فروردین مصادف با ۲۲ ماه رمضان از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد میزبان علاقه‌مندان در مصلای امام خمینی(ره) تهران است. این نمایشگاه در شب‌های قدر تا ساعت ۲۲ برپاست.

بیش از ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد دولتی در سی و یکمین نمایشگاه مشارکت دارند و بخش بین‌الملل نیز از اول تا هشتم فروردین با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha