کد خبر 246359
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

فرد هتاک به قرآن کریم چگونه کشته شد؟/ از عذرخواهی برادر تا اخراج از سوئد

فرد هتاک به قرآن کریم چگونه کشته شد؟/ از عذرخواهی برادر تا اخراج از سوئد

جسد فرد هتاک به قرآن درحالی روز گذشته در نروژ کشف شد که یک نامه کنار او بود که در بخشی از آن نوشته شده بود: «کسانی که به من و کتابم بی‌احترامی می‌کنند را زنده روی زمین نگذارید.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، جسد «سلوان مومیکا» فردی عراق که چند بار در کشورهای اروپایی به قرآن اهانت کرده بود و آن را آتش زده بود، روز دوشنبه 13 فروردین‌ماه در هتلی در عراق کشف شد.

همراه جسد او، یک نامه پیدا شد که متن آن به این‌صورت بود: «پیام خدا این است که کسانی که کتاب من را قبول ندارند، رها کنید اما کسانی که به من و کتابم بی‌احترامی می‌کنند را زنده روی زمین نگذارید.»

مومیکا در آخرین پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: سوئد را ترک کردم و اکنون در نروژ تحت حمایت مسئولان نروژی هستم. من برای پناهندگی و حمایت بین‌المللی در نروژ درخواست دادم. 

مومیکا؛ یک کلاهبردار نادان و گستاخ

یکی از جامعه شناسان سوئدی، درباره سلوان مومیکا گفته بود: مومیکا یک کلاهبردار نادان و گستاخ است. بر خلاف دیگر شبه نظامیان، هیچ سابقه عمل سیاسی یا نظامی خاصی ندارد و هیچ فعالیت اجتماعی هم نداشته و چیزی برای از دست دادن ندارد.

وی ادامه داد: تنها چیزی که او می‌خواهد جلب توجه است؛ او می‌خواهد یک شخصیت مهم باشد. فکر می‌کنم او خودش احساس می‌کند که چیزی را نمایندگی نمی‌کند. او اهل هرج و مرج، فردی مخرب و دارای ویژگی‌های شیادی و فریبکاری است و از گسترش بحران قرآن‌سوزی بهره می‌برد.

فرد هتاک به قرآن کریم چگونه کشته شد؟/ از عذرخواهی برادر تا اخراج از سوئد

اخراج از سوئد و بازگشت به عراق

او پس از برگزاری چند همایش و اهانت به قرآن، از سوئد اخراج شد. پس از اقدامات وی، روابط کشورهای اسلامی با سوئد متشنج شد و خشم مسلمانان جهان از سوئد و سلوان مومیکا برانگیخته شد و پس از آن سوئد تصمیم به اخراج او گرفت.

یک سخنگوی اداره مهاجرت سوئد گفته بود: سازمان مهاجرت تصمیم گرفت که وضعیت و اجازه اقامت مومیکا باطل شود و او به عراق بازگردانده شود.

وی افزود: اما سوئد نمی‌تواند این حکم را اجرا کند زیرا این فرد در صورت بازگشت به عراق با خطر شکنجه و رفتارهای غیرانسانی روبرو خواهد شد و به همین دلیل به او اجازه اقامت محدود تا تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ داده شده و پس از آن او اخراج خواهد شد.

عذرخواهی برادر سلوان مومیکا

«میکائیل مومیکا» برادر سلوان مومیکا در سوئد گفت: من از همه مسلمانان و مردم عراق عذرخواهی می کنم.

وی افزود: من از سلوان برائت می‌جویم، او برادر من نیست. من حاضر شدم تا از دولت و پرچم عراق عذرخواهی کنم.

میکائیل مومیکا ادامه داد: ما از همه عذرخواهی می‌کنیم و از سلوان برائت می‌جوئیم. سلمان برادر من نیست و من او را نمی‌بخشم. من هرگز نمی‌خواهم او را ببینم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha