کد خبر 246288
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

فرشاد پیوس در گفتگو با «حیات»:

نگران وضعیت آینده خط حمله تیم ملی هستم

نگران وضعیت آینده خط حمله تیم ملی هستم

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی صحبت کرد.

فرشاد پیوس در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دو دیدار اخیر تیم ملی در بازی‌های رفت و برگشت مقابل ترکمنستان اظهار داشت: بازی‌های این چنینی را نمی‌شود راحت تحلیل کرد چرا که دو تیم در یک سطح و لول فوتبالی قرار ندارند، ضمن اینکه عوامل بیرونی هم در روند بازی موثر بود. برای مثال بازی برگشت تحت تاثیر کیفیت چمن ورزشگاه ترکمنستان بود و در این شرایط بازی روند عادی خودش را پیگیری نمی‌کند. ولی در کل مهم این بود شش امتیاز این دو بازی را گرفتیم و با خیال راحت دو بازی پایانی را انجام می‌دهیم چرا که صعودمان قطعی شده است. 

وی در مورد مبحث تغییر نسل و جوان‌گرایی در تیم ملی توضیح داد: تغییر نسل و جوان‌گرایی در تیم ملی معنی ندارد. ما باید از تیم‌های جوانان و امید خروجی‌های خوب داشته باشیم که به تناوب به تیم ملی تزریق شوند. وظیفه سرمربی تیم ملی این نیست که بازی‌های لیگ برتر را رصد کند و به دنبال کشف استعداد باشد. وقتی دچار چنین وضعیتی می‌شویم یعنی از ضعف برنامه‌ریزی رنج می‌بریم و الان هم واقعاً نمی‌دانم بازیکنان مستعد و با کیفیتی که بتوانند جایگزین این نسل شوند را داریم یا نه. 

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت خط حمله تیم ملی هم گفت: از لحاظ آماری وضعیت خوبی شاید داشته باشیم ولی مشکل من همان چشم اندازی است که برای آینده وجود ندارد. الان سردار آزمون ۲۹ ساله و مهدی طارمی ۳۱ ساله هستند. نهایتا ۲-۳ سال دیگر بتوانند با همین کیفیت در خدمت تیم ملی باشند ولی آیا استعداد جانشینی برای این ها وجود دارد؟ شرایط لیگ برتر را ببینید چند مهاجم تاپ در حال حاضر در لیگ برتر داریم که آقای گلش در ۲۰ بازی ۷ گل زده است. اگر یادتان باشد وقتی علی دایی خداحافظی کرد تا چند وقت معضل مهاجم گلزن داشتیم و الان هم نسبت به آینده خط حمله تیم ملی احساس نگرانی می‌کنم. بازیکنان خوبی مثل اللهیار صیادمنش داریم ولی کافی نیستند. 

پیوس در مورد وضعیت لیگ برتر هم توضیح داد: به نظر من سطح کیفی لیگ ما خیلی پایین آمده است و همینکه این لیگ بازیکن جدید و با کیفیت به تیم ملی معرفی نمی‌کند خودش گویای همه چیز است. ستاره‌های تیم‌های بالای جدول خارجی هستند و در کل بازی‌های با کیفیتی را هم شاهد نیستیم و اکثر بازی‌ها کم گل شده است. من وضعیت لیگ برتر را هم مناسب نمی‌بینم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha