کد خبر 246264
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

جاده کرج - چالوس و آزاد راه تهران-شمال به سمت مازندران بسته شد/لزوم مدیریت زمان بازگشت مسافران نوروزی

جاده کرج - چالوس و آزاد راه تهران-شمال به سمت مازندران بسته شد/لزوم مدیریت زمان بازگشت مسافران نوروزی

رییس پلیس راه البرز گفت: تردد در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سرهنگ "پیمان کرمی " اظهار کرد: این ممنوعیت تردد به سبب کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با مسدود شدن این مسیر هم اکنون تردد از میدان امیرکبیر کرج تا تونل کندوان فقط برای بومی ها میسر است، تصریح کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه در آزاد راه تهران- شمال ممنوع است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

نیمی از جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر در استان البرز و مابقی در مازندران واقع شده است.

همچنین سید محسن هاشمی با اظهار اینکه مسیر جنوب به شمال محور کندوان به دلیل تخلیه بار ترافیکی تا اطلاع بعدی مسدود است، افزود: هم اکنون مسیر شمال به جنوب کندوان محدوده میانک، ماسال و طویر ترافیک به صورت سنگین جریان دارد.

وی اظهار کرد: تردد در محور هراز در محدوده‌های چلاو و بایجان نیز سنگین و در محورهای سوادکوه و کیاسر به صورت عادی و روان جربان دارد.

 سرهنگ احمد شیرانی، درباره وضعیت سفرهای نوروزی گفت: بررسی وضعیت تردد در جاده‌های کشور بیانگر افزایش سفرهای برگشت در روزهای پایانی تعطیلات نوروز است. برای افزایش ایمنی بیشتر مسافران نوروزی در جاده‌ها و پیشگیری از بروز حوادث، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالاهای اساسی و دارای مجوز در روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه در تمام محورهای برون‌شهری کشور ممنوع است.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: تردد در مسیرهای برگشت به مبدا مسافران نوروزی طی امروز (یکشنبه ۱۲ فروردین) و به میزان بیشتر در فردا (۱۳ فروردین) و پس‌فردا (۱۴ فروردین) رخ خواهد داد؛ این سفرهای صورت گرفته، چنانچه در برگشت با یکدیگر همزمانی پیدا کند به علت ظرفیت محدود شبکه معابر جاده‌ای می‌تواند در برخی از ساعات ترافیک‌های سنگینی ایجاد کند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: بنابراین توصیه پلیس راهور، مدیریت زمان سفرهای برگشت هموطنان و همچنین استفاده از جاده‌های با ظرفیت بالا برای پرهیز از قرار گرفتن در ترافیک نیمه سنگین است؛ برای نمونه جاده چالوس که یکی از کم‌ظرفیت‌ترین جاده‌های اصلی کشور است در این ایام با ترافیک‌های سنگینی مواجه می‌شود. بر این اساس بهتر است با توجه به اوج سفرهای برگشت روز پایانی هموطنان زمان برگشت را تا قبل از روز ۱۳ فروردین و یا بعد از ۱۳ فروردین پیش‌بینی کنند.

وی ادامه داد: چنانچه در شرایط اشباع ظرفیت جاده‌ها قرار گرفتند حتماً با رعایت صبر و حوصله و نهایت احترام به حقوق سایر رانندگان، سفر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha