کد خبر 246243
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مجلس باید از طریق تعامل با سایر قوا در راس امور باشد + فیلم

مجلس باید از طریق تعامل با سایر قوا در راس امور باشد + فیلم

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد که مجلس باید جایگاه خود را در رأس امور تثبیت کند و این اثبات به‌وسیله چالش آفرینی با دیگر قوا حاصل نخواهد شد.

سیدحاجی محمد موحد، نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بر اساس شهرستان‌هایی که مردم آن‌ها را نمایندگی می‌کنند وظایف متفاوتی دارند. نمایندگان شهرستان در مجلس مظلوم هستند و معمولا در اموری مثل هیات رئیسه مجلس به آن‌ها توجه چندانی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای نمایندگان دو گونه وظیفه وجود دارد، افزود: نمایندگان مجلس یک وظیفه کشوری دارند و که در آن اولویت خود مجلس و رساندن آن به مجلس تراز مورد نظر نظام و رهبری است. همچنین وظیفه .دیگر نمایندگان هم رسیدگی به امور منطقه‌ای و شهرستانی است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلام امامین انقلاب که مجلس را در راس امور می‌دانند، یادآور شد: مجلس باید جایگاه خود را در رأس امور تثبیت کند و این اثبات به وسیله چالش آفرینی با دیگر قوا حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس اگر بخواهد مجلس تراز انقلاب و نظام باشد باید خودش را نشان بدهد و کارهایی را انجام بدهد آثار آن‌ها در زندگی مردم ملموس باشد

موحد همچنین گفت: مردم علاوه‌بر وظایف ملی نمایندگان از آن‌ها توقعات منطقه‌ای نیز دارند و در رابطه با مسائلی همچون تورم، اشتغال و مشکلات کلی منطقه‌ای شان از نمایندگان انتظار دارند و نمایندگان مجلس باید در این مسیر هم به گونه‌ای فعالیت کنند که مردم حوزه انتخابیه شان  آثار آن را به وضوح شاهد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha