کد خبر 246222
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

مراسم کلنگ‌زنی ورزشگاه جدید به‌زودی برگزار خواهد شد

مراسم کلنگ‌زنی ورزشگاه جدید به‌زودی برگزار خواهد شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه، شاهد موفقیت‌های ورزش کشور هستیم.

به گزارش گروه  ورزشی  حیات، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: در بند یک حکم صادره وزیر ورزش خطاب به بنده، بر برگزاری سریع مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها تاکید شده است و ما نیز برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور در شورای عالی ورزش، دستاورد ورزش کشور در سال گذشته بود. در این جلسه مصوبات ارزشمندی داشتیم؛ از جمله تبیین راهکارهای تعیین تکلیف ۴۳۲۸ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در اسرع وقت. ضمن این که رئیس جمهور ۲ موضوع مهم را نیز مورد تاکید قرار دادند که مصوب شد.

اسبقیان گفت: موضوع اول، تدوین سند آمایش سرزمینی در حوزه ورزش کشور در بازه زمانی ۴ ماهه بود تا هم در حوزه زیرساخت‌ها و هم در حوزه استعدادیابی آمایش سرزمینی صورت گیرد. موضوع دوم، تدوین برنامه ملی ورزش و تربیت بدنی است که طی آن اهداف، وظایف، دورنما و چشم‌انداز ورزش کشور مشخص می‌شود.

به گفته وی از زمان حضور آیت‌الله رئیسی توجهات به ورزش بسیار بیشتر شده و سند ادعای بنده حضور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان است. برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که شخص اول اجرایی کشور در وزارت ورزش حضور یافته و به‌صورت دقیق و کارشناسی موضوعات ورزشی را دنبال می‌کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ادامه داد: تاکنون حدود ۳۷ سهمیه در پارالمپیک و ۱۶ سهمیه در المپیک توسط ورزشکاران کسب شده. البته هنوز مسابقات کسب سهمیه المپیک درحال برگزاری است و امیدوارم تعداد سهمیه‌ها بیشتر شود. 

وی گفت: کار وزارت ورزش و جوانان تیم‌داری و باشگاه‌داری نیست بلکه نظارت بر ورزش کشور است و حوزه باشگاه‌ها هم بخشی از این نظارت ما را دربرمی‌گیرد.

اسبقیان گفت: جلسات مقدماتی ساخت ورزشگاه جدید تهران برگزار شد، پیمان‌کار مشخص شده و درحال انجام کارهای مطالعاتی هستند. کار به‌صورت ویژه دنبال می‌شود و مراسم کلنک‌زنی این ورزشگاه به‌زودی با حضور مقامات رسمی کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha