کد خبر 246198
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷

رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

جمهوری اسلامی با مشارکت و حضور مردم کارها را پیش می‌برد

جمهوری اسلامی با مشارکت و حضور مردم کارها را پیش می‌برد

رئیس قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی متکی به خدا و بر پایه مردم سالاری دینی است که با اعتماد، کمک، مشارکت و حضور مردم کارها را پیش می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه سحرگاه شنبه در مراسم شب قدر (نوزدهم ماه مبارک رمضان) اظهار کرد: خون شهدا، زحمات خانواده‌های شهدا، ایثارگران، حانبازان و کسانیکه در راه خدا ایثار کردند و آن چیزی که امام راحل بنیانگذاری کرد، پاس بداریم.

وی افزود: اسلام نابی که متکی به مردم، خدا و نظامی را که با عنوان جمهوری اسلامی ایران امام پایه‌گذاری کرد و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده آن راه هستند، پاس بداریم و از آن حراست کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حکمرانی امیرالمومنین با اخلاق اسلامی همراه بود، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) در همه کارها و رفتارهایش با اخلاق اسلامی رفتار می‌کرد.

وی اضافه کرد: یکی از چیزهایی که امروز به شدت همه به آن نیازمندیم اخلاق اسلامی و رعایت حسن خلق است، مولای متقیان مقابل دشمنانش هم اخلاق اسلامی را رعایت می‌کرد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: اگر نمی‌توانیم مثل علی (ع) زندگی کنیم، حداقل آن طور که حضرت فرمود باید با تلاش تقوا پیشه کنیم و از خدا بترسیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ماه رمضان می‌خواهیم بر هواهای نفسانی مسلط شویم با خودی‌ها مهربان و مقابل دشمنان بایسیتم و با کمک یکدیگر کشور، ملت و عزت‌مان را ارتقا و اقتدار ببخشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اخلاق اسلامی می‌تواند باعث جذب دل‌ها شود، یادآور شد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که شیاطین برای ایجاد تفرقه ذهن ها را مشغول کرده‌اند و روز به روز در ذهنیت منفی می‌دمند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما نسبت به معیشت مردم مسئول هستیم، بعضی از مردم ما در فشار و تنگا هستند، امروز این مردم انتظار دارند و توقع دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد، افزود: امام راحل با جهاد و مبارزه کرد و تبعید شد و با کمک مردم انقلابی بی‌مانند ایجاد طاغوت را سرنگون و نظامی برپایه حق را ایجاد و استوار کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین گفت: امام (ره) بر ما حق دارد، ما حق امام را باید ادا کنیم به خصوص کارگزاران نظام مدیون این مردم هستیم، مردمی که ۴۵ سال با تمام وجودشان در صحنه حاضر شدند، آنان امروز بر ما حق دارند، امروز باید حکمرانی خود را بر مردم عرضه بداریم، باید با تلاش عزت، دنیا و آخرت این مردم را تامین و وظیفه داریم وسایل آسایش، آرامش، امنیت مردم و آنچه را که موجب صفا و صمیمیت آنان را فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha