کد خبر 246179
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

حشمت مهاجرانی در گفتگو با «حیات»:

فوتبال ما ضعف تشکیلاتی و ساختاری دارد/ نتیجه‌گرا بودن مانع پیشرفت می‌شود

فوتبال ما ضعف تشکیلاتی و ساختاری دارد/ نتیجه‌گرا بودن مانع پیشرفت می‌شود

پیشکسوت فوتبال ایران از مشکلات فوتبال ما در سال گذشته صحبت کرد.

حشمت مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال گذشته برای فوتبال ایران مثل همه سال‌های دیگر بود و همانطور که در سال‌های اخیر از ضعف برنامه ریزی و تشکیلات ساختاری آینده‌ نگرانه رنج می‌بردیم امسال هم این مشکل برای ما وجود داشت. فوتبال ما درگیر روزمره‌گی شده و نتیجه گرایی جای برنامه ریزی را گرفته و همین است که در جام ملت‌های آسیا به عنوان مسن‌ترین تیم وارد مسابقات می‌شویم و بعد یکهو به فکر تغییر نسل می‌افتیم. در فوتبال دنیا چیزی به این شکل که اسم آن را تغییر نسل بگذارند وجود ندارد و به مرور زمان بازیکنان جابجا می‌شوند و نمی‌بینید یکهو ۶ بازیکن کنار گذاشته شوند و ۶ بازیکن جدید وارد میدان شوند.

وی افزود: ما الان باید ۱۰-۱۵ بازیکن در رنج سنی ۲۴ تا ۲۸ سال داشتیم که یا در ترکیب اصلی یا به عنوان یار تعویضی بازی‌های ملی مختلف را تجربه کرده باشند و الان به ترکیب اصلی تزریق شوند. اینکه یک بازیکن با سابقه ۱۲-۱۳ سال حضور در تیم ملی را یکباره کنار بگذاریم و چند بازیکن با صفر بازی ملی یکهو همزمان دعوت شوند اصولی نیست و نشان از این دارد که برنامه‌ریزی و آینده نگری در گذشته در فوتبال ما وجود نداشته است. 

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: کادرفنی هم مقصر این موضوع نیست. قلعه نویی چند ماه مانده به شروع مسابقات تیم را تحویل گرفته و این تیم میراث گذشتگان است و فوتبال ما هم که نتیجه گرا شده و کسی به قلعه‌نویی نمی‌گوید تو برو بباز ولی ۵ بازیکن برای آینده فوتبال ایران به ما معرفی کن. وقتی از او نتیجه می‌خواهیم باید حق بدهیم کم‌کاری گذشتگان را یک نفر به دوش نکشد. ولی این ضعفی بود که در جام ملت‌ها هم ضربه آن را خوردیم. 

مهاجرانی در مورد وضعیت لیگ ایران هم گفت: متاسفانه لیگ ما هم پویایی لازم را ندارد. تیم ملی خوب از دل یک لیگ خوب و پویا بیرون می‌آید که لیگ ما از این شرایط برخوردار نیست و امیدوارم این مشکل هم خیلی زود حل شود تا بتوانیم از نیروی انسانی خوبی که در اختیار داریم در بهترین مسیر و شرایط استفاده کنیم. 

وی در پایان گفت: امیدوارم سال جدید سالی توام با سلامت و موفقیت برای همه مردم ایران باشد و هموطنانم در سراسر دنیا در آرامش کامل زندگی کنند و ورزش ایران به خصوص فوتبال در مسیر موفقیت و پیروزی‌های بین المللی قدم بردارد وبتوانیم نام فوتبال ایران را در آسیا و دنیا بر سر زبان‌ها بیاندازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha