کد خبر 246060
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

چرا طلای دست دوم نخریم؟

چرا طلای دست دوم نخریم؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: طلای دست دوم به دلیل اینکه فاقد کد استاندارد است قابل پیگیری نیست و مردم طلای دست دوم نخرند.

با افزایش قیمت طلا و اجرت ساخت آن، خرید طلای دست دوم به عنوان کالایی برای سرمایه گذاری افزایش یافته است. یکی از سوالات مردم این است که آیا طلای دست دوم بخریم یا نخریم؟

فروش طلای دست دوم تخلف است

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند زیرا طلای دست دوم فاقد کد استاندارد است و قابل پیگیری نیست.

وی ادامه داد: خرید طلا از گذشته به عنوان پشتوانه امن خانواده به حساب می‌آمده است. طلا علاوه بر ارزش و نقدشوندگی بالا، در بلندمدت ارزش افزوده دارد؛ اما فروش طلای دست دوم تخلف است و باعث آسیب به چرخه تولید طلا شده است.

خرید طلای آب شده به شرط آزمایش

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر، مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند. مردم می‌توانند مصنوعات طلایی که اجرت ساخت کمتری دارد با کد استاندارد خریداری کنند. طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست.

محمدولی ادامه داد: در کنار مزایا و سودی که از خرید طلای دست دوم به دست می آید، این معامله می تواند با مشکلات و ضررهای زیادی نیز همراه باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام خرید طلا وجود داشته باشد، خرید طلای تقلبی به اسم طلای دست دوم و کارکرده است.

سکه بخریم یا نخریم؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: فروش طلای آب شده نیز در حالی به دلیل نداشتن اجرت ساخت رونق گرفته که این نوع طلا در زمان فروش تنها با آزمایش و عیارسنجی خریداری می شود و در آن زمان است که ممکن است ناخالصی طلا مشخص شود. بنابراین مردم باید در خرید آن احتیاط کنند.

محمدولی در مورد قیمت سکه در بازار گفت: قیمت سکه یک ماهی است دچار نوسان شده است. توصیه ما به مردم این است که در زمان نوسان قیمت ها از خرید اجتناب کنند زیرا احتمال زیان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha