کد خبر 245995
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

ناصر ابراهیمی در گفتگو با «حیات»:

امیدوارم قلعه‌نویی برای استفاده از جوان‌های تیم ملی برنامه داشته باشد

امیدوارم قلعه‌نویی برای استفاده از جوان‌های تیم ملی برنامه داشته باشد

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط تیم ملی و دو تقابل با ترکمنستان صحبت کرد.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل روز گذشته تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: بازی را نمی‌توان از لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار داد چرا که این دیدار تحت تأثیر چند موضوع بود. یکی از آنها کیفیت بد چمن ورزشگاه عشق آباد بود که واقعاً تعجب می‌کنم چرا به بازی در چمن مصنوعی آن هم با این کیفیت پایین مجوز دادند. کسانی که فوتبال بازی کرده‌اند می‌دانند چمن طبیعی و مصنوعی چقدر تفاوت دارد و علاوه بر اینکه دوندگی و گردش توپ روی چمن مصنوعی به کل متفاوت از چمن طبیعی است، خطر مصدومیت در آن هم به مراتب بیشتر است. 

وی افزود: بازیکنان علاوه بر خستگی، ترس مصدومیت هم داشتند و برای همین محتاطانه بازی کردند و بیش از حد لازم خودشان را به آب و آتش نزدند و به نظرم منطقی بود. مثلاً اگر بازی رفت را به جای پنج بر صفر با نتیجه یک بر صفر برده بودیم ولی سردار آزمون مصدوم نمی‌شد به نظرم بهتر بود. در کل مهم سه امتیاز خارج از خانه بود که کسب شد و اینکه چرا کم گل زدیم در بازی‌های این چنینی خیلی ایراد منطقی محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه موقعیت‌های خوبی را هم از دست دادیم. شما موقعیت مهدی قایدی را نگاه کنید به خاطر همین چمن مصنوعی بود چرا که حرکت توپ برخلاف انتظار او رقم خورد و محاسباتش به هم ریخت وگرنه او بازیکنی نیست که نتواند چنین موقعیتی را گل کند. 

پیشکسوت فوتبال در مورد جوان‌گرایی در نفرات تیم ملی و عدم استفاده از بازیکنانی که جدیداً دعوت شدند هم توضیح داد: جوان‌گرایی در فوتبال از ملزومات است و شما نیاز داری بر اساس یک فرمول و برنامه تنظیم شده میانگین سنی تیمت را روی یک رنج خاصی نگه داری و به مرور بازیکنان پا به سن گذاشته خارج شده و بازیکن جوان به جایش وارد شود. این اتفاق در یک دهه گذشته در فوتبال ما به درستی رخ نداد و قلعه‌نویی هم چند ماه مانده به جام‌ ملت‌ها کار خاصی در این خصوص نمی‌توانست انجام دهد. حالا شرایط تیم ملی به گونه‌ای شده که باید این تغییر نسل شتابی بیشتر از همیشه داشته باشد ولی امیدوارم قلعه‌نویی برای این موضوع برنامه داشته باشد.

ابراهیم در ادامه گفت: بازیکنان جدید باید به مرور تجربه ملی پیدا کنند. همینکه چند بازیکن دعوت شدند و اردوی تیم ملی و حضور درکنار بزرگان را تجربه کردند خودش یک قدم رو به جلو است و مرحله بعدی حضورشان در ۱۰-۱۵ دقیقه پایانی بازیهاست و مرحله بعد حضورشان در ترکیب اصلی در دیدارهای سبک و تدارکاتی است و در نهایت اینکه در موقعیتی مناسب یک بازی رسمی را به طور کامل انجام دهند. بازیکن جوان باید سه بازیکن با تجربه کنارش باشد که اگر اشتباهی داشت آن را پوشش دهد و کنارش بازی ملی را تجربه کند و بتواند در ادامه در میادین بزرگ عملکرد خوبی داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha