کد خبر 245959
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

طلسم‌شکنی و پیروزی ایران در زمین ترکمنستان/ شاگردان قلعه‌نویی صعود کردند

طلسم‌شکنی و پیروزی ایران در زمین ترکمنستان/ شاگردان قلعه‌نویی صعود کردند

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با برتری مقابل میزبان خود ترکمنستان، ضمن صعود به مرحله بعدی این رقابتها، جواز حضور در جام ملت‌های 2027 را هم کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات، تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و از گروه E این رقابتها، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه کپه داغ برابر میزبان خود ترکمنستان به میدان رفت که این بازی با برتری یک بر صفر قرمزپوشان کشورمان به پایان رسید تا طلسم پیروز نشدن ایران در زمین ترکمنستان در تاریخ رویارویی دو تیم، شکسته شود.

مهدی قائدی در دقیقه ۵+۵۰ و روی پاس مهدی طارمی گل برتری ایران در این مسابقه را به ثمر رساند تا تیم ایران با 10 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، صدرنشین این گروه لقب بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل میزبان خود ترکمنستان، ضمن صعود به مرحله بعدی این رقابتها، جواز حضور در جام ملت‌های 2027 را هم کسب کرد.

امیر قلعه‌نویی در این بازی از سیدحسین حسینی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌الهی، محمد قربانی (70- امید نورافکن)، محمد محبی (5+90- سامان فلاح)، سامان قدوس، مهدی قایدی (70- علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی در ترکیب ایران بهره برد و ترجیح داد علیرضا بیرانوند را نیمکت‌نشین کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان با دریافت کارت زرد در دقیقه 39 این بازی، مسابقه بعدی تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ را به دلیل محرومیت از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha