کد خبر 245922
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها با شهادت ۱۵ فلسطینی و ۲ لبنانی

تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها با شهادت ۱۵ فلسطینی و ۲ لبنانی

منابع رسانه‌ای فلسطین از شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها که امروز (سه‌شنبه) در نوار غزه رخ داد، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، در بمباران منزلی در منطقه «مصبح» در شمال شهر رفح در جنوب غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، ۱۵ فلسطینی از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند. همچنین در جریان این حمله ددمنشانه شماری نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش، در میان شهدا چهار کودک و چند زن حضور دارند. منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه تلخ وداع خانواده‌ها با شهدای این جنایت را منتشر کرده‌اند. این حمله ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شهرک «بیت حانون» در شمال غزه را گلوله باران کرد. «بیت لاهیا» در شمال باریکه غزه نیز از توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که یک منزل در منطقه «برکه الوز» در اردوگاه المغازی در مرکز غزه نیز از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

ضربات سخت رزمندگان مقاومت به رژیم صهیونیستی

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه درحالی ادامه دارد که ارتش این رژیم همچنان ضربات سختی را از رزمندگان مقاومت دریافت می‌کند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد: ۳۱ سرباز در نبردهای غزه طی ۴۸ ساعت گذشته مجروح شدند.

طبق بیانیه ارتش رژیم اشغالگر، ۲۸۸ سرباز پس از مجروح شدن در نبردهای غزه همچنان تحت درمان هستند که جراحت ۲۵ نفر از آن‌ها شدید است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: سه هزار و ۱۳۰ افسر و سرباز از آغاز جنگ مجروح شده‌اند که هزار و ۵۰۹ نفر از آنها در جریان عملیات زمینی در غزه زخمی شده‌اند.

تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها با شهادت ۱۵ فلسطینی و ۲ لبنانی

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

شبکه الجزیر اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) نیز به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند. اشغالگران با یورش به اردوگاه « الجلزون» در شمال رام الله در کرانه باختری شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند و سپس از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی مقر جنبش فتح در اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس را در جریان یورش خود به این منطقه منفجر کردند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره از درگیری و شنیده شدن صدای انفجارهایی در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس خبر داد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله نیروهای اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در کرانه باختری یک جوان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهر «دورا» در جنوب الخلیل در کرانه باختری حمله و سه فلسطینی را بازداشت کردند. آنها همچنین شهر «یطا» در جنوب الخلیل در کرانه باختری را مورد تاخت و تاز قرار دادند.

نظامیان صهیونیست به شهر «قلقیلیه» نیز یورش بردند و از گلوله جنگی علیه فلسطینیان استفاده کردند که بر اثر آن یک جوان از ناحیه پا زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

همزمان منابع فلسطینی از درگیری مبارزان فلسطینی با اشغالگران در جریان یورش آنها به شهر جنین و بازداشت دو جوان فلسطینی خبر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شمال غرب رام الله نیز یورش بردند و یک خودرو را منفجر کردند. از سوی دیگر شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل در کرانه باختری حمله کردند.

حملات بعد از قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه

حملات رژیم صهیونیستی به غزه در حالی انجام می‌شود که قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که برقراری آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان را خواستار شده است تا این امر به آتش‌بس پایدار منجر شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون وتو، این قطعنامه به تصویب رسید.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

شبکه «المنار» هم از حملات هوایی صبح امروز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد؛ حملاتی که با پاسخ گروه مقاومت حزب الله لبنان همراه شد.

این رسانه لبنانی گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو بار شهرک «طیرحرفا» و یک بار شهرک «الجبین» و نیز یک بار شهرک «یارین» را هدف حمله ددمنشانه خود قرار دادند.

همچنین بامداد امروز در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در «میس الجبل» در جنوب لبنان دو نفر به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی از جنوب لبنان را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار داد.

۲ پاسخ حزب‌الله به اشغالگران

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که امروز ساختمانی که نظامیان صهیونیست در شهرک «شومیرا» در شمال فلسطین اشغالی از آن استفاده می‌کردند را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. همچنین حزب‌الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک «المطله» را هدف قرار داده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای استوار جنوب لبنان و منازل غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساختمانی که نظامیان صهیونیست در شهرک «المطله» از آن استفاده می کردند را با سلاح مناسب به شکل مستقیم هدف قرار دادند.

همچنین حزب الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرده بود: رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بامداد امروز، ساختمانی که نظامیان صهیونیست در شهرک «شلومی» از آن استفاده می کردند را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

گفتنی است، با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، عملیات‌ روزانه و سنگین را علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین ترتیب می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha