کد خبر 245889
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰

بامداد امروز رقم خورد؛

حمله هوایی آمریکا به چند منطقه از دیرالزور در شرق سوریه/ یک غیرنظامی شهید و ۲۰ نفر زخمی شدند

حمله هوایی آمریکا به چند منطقه از دیرالزور در شرق سوریه/ یک غیرنظامی شهید و ۲۰ نفر زخمی شدند

منابع خبری از حمله هوایی آمریکا به چندین مناطق در دیرالزور واقع در شرق سوریه و حومه آن خبر دادند؛ حمله‌ای که تاکنون ۲۰ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات،  منابع خبری از حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به چندین نقطه در شهر دیرالزور سوریه و حومه آن خبر دادند.

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که در این حمله هوایی منطقه «الصالحیه» در البوکمال و مناطق مسکونی در شهر «المیادین» و کوی «القصر» در دیرالزور هدف قرار گرفته شده است.

آمریکا ۱۰ بار مناطقی را در دیرالزور سوریه هدف قرار داد

یک منبع در نیروهای دفاع ملی سوریه اعلام کرد: هواپیماهای آمریکایی ۱۰ حمله هوایی به مناطقی در دیرالزور و حومه آن انجام دادند.

این منبع درباره جزئیات این حمله اعلام کرد ساعت ۰۱:۴۹ (به وقت محلی)، چندین هواپیمای آمریکایی ۱۰ بار حمله هوایی به طور همزمان انجام دادند و بسیاری از مناطق در این استان از جمله خیابان ریاست دانشگاه، شهرهای المیادین (محله التمو)، البوکمال (منطقه السویعیة) و روستای الصالحیه و خیابان الهجانه را هدف قرار دادند.

زخمی شدن ۲۰ نفر در تجاوز آمریکا به دیرالزور

براساس نخستین اخبار واصله، تسنیم نوشت: منابع سوری اعلام کردند که در تجاوز آمریکا به منطقه‌ای(خیابان الرئاسة) در دیرالزور سوریه دست کم ۲۰ نفر زخمی شدند؛ هرچند گزارش‌های اولیه از زخمی شدن ۵ نفر در این حمله حکایت داشت. 

هنوز منابع رسمی سوریه بیانیه‌ای در باره این حمله و جزئیات آن منتشر نکرده اما یک مقام نظامی آمریکا که به هویت وی اشاره‌ای نشده در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد که آمریکا امشب هیچ حمله در سوریه انجام نداده است.

البته یک منبع نیروی دفاع ملی در دیرالزور درباره جزئیات این حمله اعلام کرد در ساعت ۰۱:۴۹ چندین جنگنده آمریکایی ۱۰ مورد حمله هوایی به طور همزمان انجام دادند و بسیاری از مناطق در این استان از جمله خیابان ریاست دانشگاه، شهر المیادین در محله التمو، شهر البوکمال در منطقه السویعیه و روستای الصالحیه و خیابان الحجانه را هدف قرار دادند.

بازتاب بین‌المللی حمله جدید به سوریه

در این زمینه، خبرنگار «الجزیره مباشر» قطر از حمله هوایی به چندین مرکز داخل شهر دیرالزور و دو شهر المیادین و بوکمال در حومه شرقی دیرالزور خبر داد.

پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که انفجارهای شدید همزمان شهرهای المیادین، البوکمال و داخل شهر دیرالزور در شرق سوریه را به لرزه درآورد که در نتیجه حملات هوایی رخ داد و گمان می‌رود این حملات از سوی آمریکا بوده باشد که طی آن مراکز غیرنظامی و نظامی هدف قرار گرفته است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که انفجاری مهیب سحرگاه امروز، شهر دیرالزور را به لرزه درآورد که در نتیجه حمله هوایی یکی از ساختمان‌های مسکونی در محله القصور، در مرکز شهر هدف قرار گرفت.

آخرین وضعیت مصدومان و شهدا

براساس آخرین اخبار واصله، علاوه بر این مناطق، محله الفیلات، منطقه عیاش شهر دیرالزور و منطقه الهری در مرز سوریه و عراق نیز هدف حمله قرار گرفتند. در نتیجه این حملات، یک غیرنظامی به نام «عماد شهاب» شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. تعدادی از مجروحین به بیمارستان شهر دیرالزور منتقل شدند.

از طرفی، براساس اطلاعات اولیه خبرنگار المیادین، ۵ نیروی نظامی محلی وابسته به ارتش سوریه در جریان بمباران‌ها در حومه دیرالزور مجروح شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha