کد خبر 245830
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ایران - ترکمنستان؛ به دنبال تکرار، در غیاب سردار

ایران - ترکمنستان؛ به دنبال تکرار، در غیاب سردار

تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر و این بار در غیاب یکی از مهم‌ترین ستاره‌هایش به مصاف ترکمنستان می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران عصر فردا و در دیدار برگشت از هفته چهارم مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ باید در عشق آباد به مصاف ترکمنستان برود.  

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که دو تیم چندی پیش و در ورزشگاه آزادی تهران با یکدیگر دیدار کردند که حاصل آن برتری پرگل ملی‌پوشان ما مقابل حریف بود. 

یکی از اتفاقات مهم دیدار رفت دو تیم، مصدومیتی بود که از ناحیه مینیسک پا برای سردار آزمون شکل گرفت و این ستاره تیم ملی در دیدار امروز غایب است. همچنین مهدی ترابی که به دلیل سرماخوردگی از اردوی تیم ملی خارج شده دیگر غایب بازی امروز است.

وضعیت دو تیم

این بازی در چمن مصنوعی انجام می‌شود اما شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌توانند با برتری در آن خیال خود را بابت حضور در مرحله سوم مقدماتی به عنوان یکی از ۲ تیم برتر گروه E راحت کنند.

از طرفی ترکمن‌ها که در بازی قبلی برای اولین بار در طول ۹ تقابل خود با ایران گلزنی نکرده و با اختلاف بیش از ۲ گل شکست خوردند، در زمین خودشان دنبال اعاده حیثیت هستند و قصد دارند دست کم با متوقف کردن تیم کشورمان در مقابل هواداران خودی، از قعر جدول این گروه فرار کنند.

غایبان بازی 

مهدی لیموچی و آرشا شکوری، ۲ بازیکن جوان ایران به دلیل صادر نشدن ویزا نتوانستند در این بازی ملی‌پوشان را همراهی کنند و مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز به ترتیب به دلیل سرماخوردگی و مصدومیت به این کشور نرفتند. ضمن اینکه سردار آزمون با وجود اعزام به عشق آباد به دلیل کشیدگی همسترینگ نمی‌تواند به زمین برود.

در سوی مقابل روسلان مینگازوف، ستاره ترکمنستان هم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است.

جوان‌گرایی

اردوی اخیر تیم ملی تحت تاثیر شعار جوان‌گرایی و تغییر نسلی است که کادرفنی بعد از جام‌ ملت‌های آسیا وعده آن را داده بود که در فهرست نفرات دعوت شده به اردو اثراتی از آن دیده می‌شد و باید دید در زمین بازی چقدر آنها به بازی گرفته می‌شوند. در بازی رفت امین حزباوی در ترکیب اصلی حضور داشت و سامان فلاح هم به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و چهره‌های جدید ترکیب تیم بودند. 

حالا در بازی برگشت هم به نظر می‌رسد کادرفنی تیم ملی تصمیم بگیرد در این مسابقه جوان‌های بیشتری را هم امتحان کرده و مانند امین حزباوی و محمدرضا آزادی به سایر نفراتی که تاکنون تجربه ملی را به دست نیاورده‌اند، فرصت بازی بدهد.

جدول گروه

با توجه به شرایط گروه احتمالاً این هفته شاهد قطعی شدن صعود ایران و ازبکستان و حذف ترکمنستان و هنگ کنگ از این گروه باشیم. 

ایران - مراکش/ به دنبال تکرار، در غیاب سردار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha