کد خبر 245827
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱

سخنگوی وزارت دفاع در گفتگو با «حیات»:

دانش صنعت دفاعی کشور، کاملا ایرانی است/ هرسال دستاوردهای جدیدی خواهیم داشت

دانش صنعت دفاعی کشور، کاملا ایرانی است/ هرسال دستاوردهای جدیدی خواهیم داشت

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هر محصول، تجهیزات و تسلیحات و دستاورد جدید در صنعت دفاعی که بدست می آید پایه دستاوردهای بعدی است.

سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با بیان اینکه هر محصول، تجهیزات و تسلیحات و دستاورد جدید در صنعت دفاعی که بدست می‌آید، پایه دستاوردهای بعدی است، گفت: سامانه های پدافندی «آرمان» و «آذرخش» بر پایه دستاوردهای قبلی بود که ارتقا پیدا کرده که قابلیت تاکتیکی، شناسایی، رهگیری و درگیری و انهدام پرنده متجاوز و مهاجم را با قابلیت بیشتری نسبت به سامانه های قبلی را داراست.

وی در ادامه تصریح کرد: دانش صنعت دفاعی کشور، کاملا ایرانی و بومی است. این کاوش، تحقیقات و پژوهشی که در ارزیابی عملیاتی سامانه های تسلیحاتی و دفاعی صورت می‌گیرد، همواره متناسب با نوع تهدیدات جدید که احتمال دارد دشمن در آینده از آن استفاده کند، است.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین خاطرنشان کرد: به هر میزان که تهدید و تسلیحات جدید که در دنیا شناسایی شود ما نیز متناسب با آن‌ها تجهیزات و سامانه های جدید را با ایده پردازی‌های نوین و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان طراحی می‌کنیم که در آینده نیز طرح‌های تحقیقاتی جدیدی خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha