کد خبر 245686
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

بهتاش فریبا در گفتگو با «حیات»:

تیم ملی از همه نظر شرایط خوبی دارد/ بازیکنان استقلال ۹ بازی دیگر هم مشکلات را تحمل کنند

تیم ملی از همه نظر شرایط خوبی دارد/ بازیکنان استقلال ۹ بازی دیگر هم مشکلات را تحمل کنند

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی و استقلال صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برتری پرگل تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی خوب و منسجمی از سوی ملی‌پوشان شاهد بودیم و نفرات دعوت شده به اردو و ترکیبی که چیده شد هم نشان از تاکتیک و برنامه‌ریزی برای تیم ملی دارد. یعنی کادرفنی علاوه بر اینکه حواسش به مسایل فنی و آنالیز و تاکتیک و برتری و نتیجه گرفتن است، همزمان به دنبال تغییر در جمع نفرات تیم ملی و اضافه کردن نفرات جوان و کنار گذاشتن بازیکنان پا به سن گذاشته است. من در مجموع عملکرد تیم ملی را در اردوی اخیر مناسب می‌بینم هم از لحاظ دعوت بازیکنان هم از لحاظ عملکرد فنی و فکر می‌کنم شرایط به خوبی جلو می‌رود. 

وی در مورد تغییر نسل در تیم ملی هم گفت: در تیم ملی نمی‌شود تغییر نسل ایجاد کرد و این کار اشتباه است. شما باید با یک برنامه ریزی بلند مدت به مرور و یک به یک بازیکنانی که از یک سن بالاتر می‌روند را خارج کنی و یک بازیکن جوان به جایش بگذاری. یک ۳۵ ساله برود و یک ۲۰ ساله بیاید. اینکه یکباره ۱۵ بازیکن را کنار بگذارید و ۱۵ چهره جدید اضافه کنید شدنی نیست چرا که وقتی شاکله تیم شما تجربه کافی در لباس ملی نداشته باشد به مشکل می‌خورید. اتفاقی که باید از قبل حضور قلعه‌نویی و در زمان کی‌روش شروع می‌شد ولی درست انجام نشد تیم ملی را دچار مشکل کرد و الان هم کادرفنی ناچار است کمی به این تغییر نسل سرعت دهد. فکر می‌کنم شرایط خوبی در تیم ملی حاکم است. 

پیشکسوت فوتبال در مورد عدم دعوت از برخی چهره‌ها مثل نوراللهی و چشمی هم توضیح داد: به عقیده من مربیگری امری سلیقه‌ای است و نمی‌شود ریز به ریز و با این جزییات در خصوص نفرات دعوت شده نظر بدیم و فقط می‌توانیم یک اظهار نظر کلی داشته باشیم. هر نفراتی که دعوت شوند بازهم بازیکنان شایسته‌ای هستند که بیرون مانده باشند و برایشان چون و چرا آورد. نوراللهی و چشمی هم شاید از اردوی بعد به تیم ملی دعوت شوند و صلاحدید کادرفنی این بود که در اردوی حال حاضر نباشند. 

فریبا در مورد وضعیت استقلال هم توضیح داد: خدا را شکر سال با صدرنشینی استقلال به پایان رسید. تیم مشکلات زیادی دارد و اینکه الان صدر جدول است به همت بازیکنان و کادرفنی و غیرت و تعصبی است که روی تیم دارند. امیدوارم با هر سختی و مشکلاتی که هست این ۹ هفته باقی مانده را هم مثل ۲۱ هفته گذشته سپری کنند و بتوانند با قهرمانی هواداران را خوشحال کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha