کد خبر 245678
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸

سرویس امنیت فدرال روسیه خبر داد؛

کشته و زخمی شدن ۱۴۰ نفر در حمله تروریستی مسکو/ سقف تالار کروکس در حال فرو ریختن است!

کشته و زخمی شدن ۱۴۰ نفر در حمله تروریستی مسکو/ سقف تالار کروکس در حال فرو ریختن است!

سرویس امنیت فدرال روسیه از کشته‌شدن ۴۰ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر بر اثر تیراندازی و انفجار در نزدیکی مسکو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، در آخرین دقایق روز جمعه سوم فرودین‌ماه، سه فرد مسلح پس از تیراندازی به سمت حاضران در کنسرت، نارنجک و بمب آتش‌زا پرتاب و باعث آتش‌سوزی در محل کنسرت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، افراد مسلح با لباس شبه‌نظامی به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو حمله کردند و با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که در این حادثه، ۴۰ نفر کشته‌شده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین بر اساس این گزارش، نیروهای SOBR و گارد ملی روسیه در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند.

سقف تالار کروکس در حال فرو ریختن است

از سوی دیگر، رسانه‌های روسی گزارش دادند که نیروهای امدادی در پی ریزش بخش‌هایی از سقف تالار سالن کروکوس هم اکنون برای لحظاتی عملیات امداد و نجات را متوقف کردند.

در حال حاضر تصاویری از آتش‌ گرفتن سقف تالار کنسرت کروکوس منتشر شده و برخی گزارش‌ها حاکی است که سقف شروع به فرو ریختن کرده است. ضمن اینکه یک بالگرد با پاشیدن آب به روی سقف این ساختمان در تلاش برای مهار آتش است.

همچنین در پی ریزش بخش‌هایی از سقف تالار سالن کروکوس، نیروهای امدادی برای لحظاتی عملیات امداد و نجات را متوقف کرده‌اند.

گفتنی است، پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت شهر کروکوس آغاز شد.

به گفته این شاهدان عینی، سپس افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به خزیدن کردند که بسیاری از آنها موفق شدند از سالن خارج شوند اما حدقل یکصد نفر در سالن محبوس شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha