کد خبر 245644
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

مکرون: فرانسه بر روی قطعنامه آتش‌بس در غزه کار می‌کند

مکرون: فرانسه بر روی قطعنامه آتش‌بس در غزه کار می‌کند

به دنبال پذیرفتن نشدن قطعنامه جانبدارانه آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، اعلام کرد که پاریس بر روی قطعنامه آتش بس کار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز جمعه بیان کرد که فرانسه به دنبال وتو قطعنامه پیشنهادی آمریکا توسط چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، بر روی قطعنامه جدید آتش بس در غزه کار خواهد کرد.

مکرون در پایان نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار داشت: به دنبال وتو چند دقیقه پیش روسیه و چین، ما کار را بر مبنای پیش نویس قطعنامه فرانسه در شورای امنیت از سر خواهیم گرفت و با شرکای عرب، اروپایی و آمریکایی جهت رسیدن به توافق کار خواهیم کرد.

وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که این وزارتخانه تنظیم پیش نویس قطعنامه با دیپلمات‌ها را آغاز کرده و اینکه اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا تصویب نشد، آنها یک پیش نویس را به جریان می‌اندازند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد و کشورهای روسیه، چین و الجزایر به آن رای منفی دادند. از آنجا که یک قطعنامه برای تصویب به ۹ رای از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت بدون وتوی اعضای دائم نیاز دارد، قطعنامه آمریکا نتوانست به تصویب برسد و با رای منفی چین و روسیه از اعضای دائم شورای امنیت وتو شد.

به قطعنامه پیشنهادی آمریکا ۱۱ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت رای مثبت، سه کشور رای منفی و یک کشور رای ممتنع دادند.

سه کشوری که رای مخالف دادند شامل دو عضو دائم شورای امنیت یعنی روسیه و چین و یک عضو غیر دائم شورای امنیت یعنی کشور الجزایر بود. کشور گویان نیز از اعضای غیر دائم شورای امنیت به این قطعنامه رای ممتنع داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha